mandag 28. september 2015

Verdens beste ost

Sponset innlegg

Det er en ting vi aldri blir lei av her i huset - Norvegia hvitost. Jeg har hatt osten på maten i mange år jeg kan huske, og den er alltid på brødskiva i matpakken på jobb! Ikke en dag uten!

Har du forresten sett den morsomme reklamefilmen til Norvegia? Jeg må le hver gang jeg ser den!


Jeg bruker også osten mye i matlaging - både til deilige ostesmørbrød, pastaretter, taco, pizza og annet godt. En av favorittene mine er taco-pai. Om du ikke har prøvd den, så får du oppskriften av meg her:


Deig:  

  • 50 gram margarin
  • 1 1/2 dl melk eller vann
  • 1 ts bakepulver
  • 4 dl mel
Blandes sammen og bakes ut i en paiform. Stekes i ovnen i 10 minutter på 250 grader

Fyll 1:
  • ca 400 gram kjøttdeig
  • 1/2 - 1 finhakket løk
  • 1 pose taco kryddermix
  • vann etter anvisning på kryddermixpakken
  • 2 skivede tomater
Brun kjøttdeig og løk. Bland inn kryddermiksen og tilsett vann. Ha fyllet i paiformen og legg tomatene oppå kjøttdeigen.

Fyll 2:
  • 1 beger creme fraiche
  • 3 dl revet Norvegia
  • 6 ss tacosaus (medium)
  • 1-2 båter hvitløk
  • salt og pepper etter smaken din
Blandes sammen og helles over fyll 1. Stek så paien i ovnen på 225 grader i ca 20 minutter. Serveres med salat eller nachochips.

Håper du liker oppskirften og at du også er like glad i verdens beste ost - Norvegia!

2 kommentarer:

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!