onsdag 21. januar 2015

Pasta med bacon og tomatsaus

Håper alle sammen har en fin uke så langt! I dag tenkte jeg å dele en pastaoppskrift som jeg har finpusset litt etter litt med dere. Den er kjapp å lage på en travel hverdag - håper dere liker den!

Hildes pasta med bacon og tomatsaus


Tomatsaus:
300 gr bacon
1 boks hakkede tomater
1 fedd hvitløk
litt olje til steking
1 ss tomatpurè
1 bujongterning
1 kopp vann

Kutt bacon i små biter som brunes i iltt olje. Tilsett hakket hvitløk og la surre i ca 1 minutt. Tilsett hakkede tomater, tomatpurè, vann og buljongterningen. La dette koke i ca 20 minutter. Om det blir lite væske kan du tilsette litt vann. Kok pasta etter anvisning på pakken. Hell sausen over pastaen og bland godt.

Serveres med nyrevet parmesan og hvitløksbaguetter. Bon apetit!

2 kommentarer:

  1. Oh, den høres god ut :) Kanskje jeg får mellomste til å spise den og siden den ikke har vanlig løk i seg :D

    SvarSlett
  2. Håper du liker den. Jeg har ikke i løk da jeg heller ikke har en som spiser det :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!