onsdag 17. desember 2014

En herlig førjulsbok for både store og små


Nå i førjulstiden koser vi oss med en ny bok - Julefuten. Boka er den 11 boken om Reven og Grisungen. Boken er skrevet er Bjørn F. Rørvik og Per Dybvig.

Denne gang havner Reven og Grisungen midt oppe i dåsemiklenes julefeiring, og får overvære den tradisjonelle overrekkelsen av kake til selveste Julefuten. Hver dag i hele desember kommer Julefuten ut av skogen, og henter kaken dåsemiklene har satt frem. Reven og Grisungen blir veldig nysgjerrige på hvem denne Julefuten kan være, og de bestemmer seg for å følge etter ham. Sporene fører gjennom skogen og rett til fjompenissen Papps hule. Er Julefuten venn av Papp? Eller finnes det en annen forklaring?

Vi koser oss veldig med boka nå i førjulstiden. De er mange morsomme tegninger i boka som illustrerer historien godt.  Og historien er jo bare helt utrolig!  Her får man både surrealistisk og absurd humor, og vi ler og koser oss masse hver gang vi leser historien! Boken er full av ordspill med dobbeltbetydninger, som gjør at jeg som voksen koser meg like masse som gutten min som jeg leser for!

Kan dette bli en moderne juleklassiker? Vi kommer iallfall til å kose oss masse mer med boka de nærmeste ukene, og den kommer garantert frem til advent neste år! Anbefales til både store og små!

2 kommentarer:

  1. Da er den i nissesekken til barnebarna! Takk for tipset! God jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper de også liker den :) God jul til deg og dine

      Slett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!