mandag 24. november 2014

IKKE lek med livet! Bruk refleks!

I dag når jeg kjørte hjem fra jobb, kjente jeg at jeg ble både sint, redd og engstelig! Det lille rimet vi hadde fått på bakken hadde regnet bort, og det var skikkelig mørkt ute og dårlig sikt! Jeg passerte mange fotgjengere på vei hjem, og nesten ingen hadde på seg refleks! Og i mørket blir de nesten usynlige! Ikke rart at jeg satt med hjertet i halsen opp til flere ganger!

Jeg gikk ut når jeg kom hjem og fikk mannen til å ta et bilde av meg.


Noen som ser meg på bildet? Ikke mye vits å ta på seg sminke for dette ;)  Hadde jeg tatt på refleks hadde jeg redusert risikoen for å bli påkjørt med hele 85%. Det er også viktig å bruke refleks der det er gatelys. De fleste ulykker skjer i byene!

Det er utrolig mange flotte reflekser på markedet. Og visste du at den aller beste plasseringen er i knehøyde?

Her ser dere hvordan mine reflekser lyste opp i mørket når jeg tok de på:


Stor forskjell ikke sant?

Så ikke lek med livet til deg, dine nærmeste og ikke minst barna! Ta på refleks og vær synlig for dine omgivelser! Og hvorfor ikke gi vekk reflekser i adventskalendre og julegaver til de du er glad i? En nyttig presang som fantisk kan gjøre en stor forskjell! Ikke lek med livet - bruk refleks!

Psssst: Har du barnevogn kan du få kjøpt refleksstiper som kan klistres på vogna slik at det kjæreste du har blir godt synlig når du skal gå over veien!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!