torsdag 27. november 2014

Hva gjør de dagen lang?






I dag har jeg lyst å gi dere tips om en helt fantastisk bok som jeg og prinsen har lest om i høst!

Dette er debutboken til Ellisiv Solskinnsbakk. Boken er full av fantastiske rim om hva vi voksne (kanskje) gjør når vi er på jobb. Boken har fantastise tegninger av forfatterens mann Endre Skandfer. Både illustrasjonene og rimene gjør denne boken utrolig morsom hver gang vi leser den!


En gassballongselger, et par banditter, en sykkelfikser, en jordmor, en dykker, en førerhund og noen miljøaktivisterer er blant dem som tar oss med på morsomme rim til jobben sin! Illustrasjonene er i glade farger med mange detaljer, slik at man kan oppdage noe nytt hver gang! Rimene er herlige og det blir mye latter hver gang vi leser. Jeg opplever også at boka inspirerer til å rime og tulle med ord, og dette er jo fantastisk for språkutviklingen til barna!



Og avsutningsvis sier de at det beste man kan ha er å komme hjem til noen som gir deg gode klemmer og en jobb som gjør det glad! Og det er jo slik vi alle vil ha det! Ikke noe er som å komme hjem etter en fantastisk arbeidsdag med spennende arbeidsoppgaver til sine herlige 2 små barn og en fantastisk mann!

Har du ikke lest boka, så er dette en fantastisk julegave som du og barna (eller kanskje barnebarna) kan kose dere med lenge!

Ha en super fredag og en fantastisk lesehelg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!