mandag 1. september 2014

Noe av det beste jeg vet - ukens middagstips



I dag tenkte jeg å dele noe av det beste jeg vet med dere! Lapskaus! Jeg blir aldri lei av denne retten, som kanskje er gått litt i glemmeboka hos mange.

Lapskaus

10 store poteter
4 gulrøtter
1 kålrot
1 purre
1 løk
1 pakke bacon
3 røkte kjøttpølser

Kutt bacon i terninger og kok det i ca 1 time. Kutt alle grønnsakene i terninger og ha det oppi. Tilsett ca 1,5 liter vann og la det koke til alt er mørt. Tilsett så kjøttpølse i terninger og la det putre til de er varme!

Nyyyyyyyyyyyt!

2 kommentarer:

  1. Nei, så morsomt da!!
    Jeg skal ha lapskaus i morgen :D
    Men jeg fjusker litt, og bruker lapskausblanding fra frysedisken, for jeg har ikke tid til å gjøre det på gamlemåten akkurat i morgen.
    Men de posene er ganske gode altså!
    Og så blir det med mager pølse, og ingen bacom :p

    Ønsker deg en flott uke videre.
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  2. Med en "hjemmeværende husfar" om dagen, ble jeg servert "din" lapskaus da jeg kom hjem fra jobb i dag, det var GODT :)
    Hils alle, med klem fra Bestemor!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!