fredag 21. mars 2014

Tapas

I helgene er det godt å kose seg litt ekstra med god mat både for liten og for stor!
Tapas er en av mine store helgefavoritter, og jeg prøver stadig ut nye småretter.

Sist vi hadde tapas, koste vi oss med mye forskjellig. I tillegg til det du ser på bildene under, hadde jeg hjemmelaget aioli og pesto!

Deilig krydrede kyllingvinger

Tomatpoteter

Foccacia

Sterke kjøttboller med hvitløk

Spekemat, chorzo, vellagret parmesan og Brie.
Har du noen favoritt-tapas? Jeg blir veldig glad for tips og gjerne oppskrifter! Har du lyst på oppskriftene til noe av det ovenfor, så er det bare å si fra så deler jeg gjerne!

Ønsker alle sammen en fin fredag og god helg!

2 kommentarer:

  1. Namm det så veldig godt ut!! Håper du koste deg masse!
    Jeg har aldri laget tapas, men det tror jeg at jeg må gjøre!

    SvarSlett
  2. Tapas er en favoritt her i huset. Spicy kjøttboller, saltbakte poteter, dadler med bacon (alt blir godt med bacon ;)), kyllingspyd, oliven, fylte paprika, tortilla med godt fyll, ost, skinke, grillede reker, foccacia, sauser og dressinger er ting vi bruker å "plukke" fra eller gjør det lettvint og tar et par av tingene, godt brød og god vin - skal ikke så mye til :)

    Ha ei finfin uke.

    Klem fra Monica i Tromsø

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!