fredag 28. mars 2014

En ny fargerik og morsom verden + giveaway






Leker fra LAMAZE kan gi barna trening og øvelse fra de er helt små. LAMAZE-leker bidrar til å styrke koblingen mellom barnets hjerne, ansikt og kropp – og til deg. Alt dette er viktig for en sunnere og sterkere utvikling senere i barndommen. LAMAZE-leker er utformet slik at barnet får de impulsene og utfordringene det trenger når det utvikler seg fra det er 0–24 måneder gammelt. 

Prinsessa har vær så heldig å få en Franky the hanky Whale som hun leker masse med nå om dagen. Det er så spennende med den fargerike og fine leken, og de morsomme tørklene som man kan ta ut og putte tilbake.



Allerede fra barna er rundt 8 uker gammelt har de nytte av å ligge på magen og øve på å løfte hodet. Dermed styrkes nakken så barnet senere kan holde hodet selv. Velg et tidspunkt når barnet er uthvilt, mett og har energi. Bruk et teppe eller en lekegrind om dere har det. Legg den fargerike LAMAZE-leken foran barnet – for eksempel den artige målerlarven med musikk, som får barnets oppmerksomhet og får det til å løfte hodet av nysgjerrighet. Det er viktig at du avslutter treningen før barnet blir trøtt og lei. Målerlarven med musikk har også et målebånd på magen så du kan følge med på hvor mye barnet vokser. 

Barnet bruker antagelig litt tid i en barnevogn eller et barnesete når dere er på farten. Denne tiden kan enkelt brukes til å utvikle barnets evne til å koordinere bevegelsene med to hender – men barnet må ikke sitte lenge i barnesetet om gangen, så husk å ta pauser. Når barnet er 12 uker gammelt, prøver det å gripe ting som er i nærheten. I dette tilfellet er leoparden Lionel, ildfluen Freddie eller dragen Dee Dee ideelle å henge på vognen eller barnesetet. LAMAZE-lekene åpner opp for en helt ny verden av moro, mønstre og sterke farger. Med litt øvelse kommer barnet snart til å gripe ut etter og faktisk få tak i LAMAZE-leken. Da kan du ta ned leken og gi den til barnet hvis det har behov for at det skjer noe mer. 


Fram til 6 måneders alder oppdager barnet plutselig merkelige, myke ting foran ansiktet og øynene – barnets egne hender og føtter. De kan enkelt gripes og puttes i munnen. Nå putter barnet alt mulig i munnen og smaker på det. Derfor er LAMAZE-leker laget av materialer og med sømmer som tåler en tur i munnen. I denne alderen er det morsomt for barnet når leken har mange forskjellige former, strukturer og lyder, for eksempel Octotunes- figuren med store, vennlige svarte og hvite øyne, forskjellige deler, lyder og materialer som overrasker barnet slik at den lille utforskeren hele tiden får nye opplevelser. 

Når barnet blir eldre og kan sitte lenger, er spillelefanten Eddie en god lekekamerat å ha. Eddie spiller plutselig musikk når barnet trykker på forskjellige steder. LAMAZE-leker kan også brukes når barnet skal lære å krabbe. Plasser spillelefanten Eddie litt vekk fra barnet, og legg barnet på magen. Hold hånden bak føttene så barnet kan sparke fra for å komme fram til Eddie. 

 
Tørklehvalen Frankie er også full av moro – de fargerike tørklærne kan trekkes ut en etter en fra pustehullet. Denne lille øvelsen trener opp øye-hånd-koordinasjonen, og det er nyttig senere i livet når barnet for eksempel skal lære å knytte skolisser. 

Med en LAMAZE-leke gir du en uforglemmelig gave, enten du vil gi en liten overraskelse til ditt eget barn eller feire andre barns ankomst i verden. LAMAZE-produktene er perfekt som gaver til den nyfødte eller som dåps- og navnefestgaver. 

Her i huset har vi mange leker fra Lamaze, og begge barna har elsket de. I tillegg til at de er fine og utviklende har de også veldig god kvalitet. Etter å ha vært brukt av 2 aktive barn er de fortsatt like fine og like mosomme, så her får man virkelig valuta for pengene. Kanskje de også blir like fine til barnebarna en gang i fremtiden?

Du kan lese mer på www.LAMAZE.no Instagram: #LamazeNO Her kan du også se bilder av alle de fine lekene som finnes i sortimentet.

Og så en meget hyggelgig nyhet til mine kjære lesere: Nå kan har akkurat du muligheten for å vinne en slik nydelig hval til barnet ditt, eller et barn du kjenner.



For å bli med i trekningen, må du gjøre følgende:
  1. Legg igjen en kommentar under her med hvor mange lodd du tar (1 lodd).
  2. Følge bloggen min sin side på Facebook (1 lodd) og her på bloggen (1 lodd).
  3. Del konkurransen på bloggen din med bildet rett over her (sidebar er ok), del på Facebook (bruk deleknappen på innlegget på Facebooksiden min så jeg ser at du har delt), Twitter, Google+ og/eller Instagram (husk å tagg bildet med @lykkeligmedliten og #giveaway) (1 lodd for hver deling). Bruk gjerne bildet ovenfor og/eller trykk på knappene under dette innlegget for å dele.
Husk å legge igjen eposten din om du ikke har egen blogg og skriv hvor mange lodd du tar i kommentarfeltet. Frist for å være med 10.04. Masse lykke til alle sammen!

18 kommentarer:

  1. Hei
    Jeg prøver lykken med 6 lodd jeg :) Kommentar, følger på fb og på bloggen og har delt på fb, twitter og G+ :)
    Krysser fingre nok en gang :)
    Klem fra Monika

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg brukte knappen under innlegget til å dele på fb, fant ikke innlegget på din side...

      Slett
    2. Nå ligger det der på facebook :)

      Klem fra Hilde

      Slett
  2. 3 lodd på meg:)den leken så veldig bra ut!
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Prøver lykken med 3 lodd ;)

    Marita Romfo

    emi010600@hotmail.com

    SvarSlett
  4. Prøver lykken med 3 lodd ;)

    Marita Romfo

    emi010600@hotmail.com

    SvarSlett
  5. Denne hadde vært gøy å gi til min lille niese :)
    Jeg trekker 2 lodd (kommentar og deler på blogg)
    Ingrid

    SvarSlett
  6. Å jeg har en liten niese på 1 år som ville blitt veldig glad for denne, så jeg prøver lykken med to lodd! :)
    Klem og fin dag til deg! :)

    SvarSlett
  7. Jag är gärna med! Fem lotter.
    1. Din blogg på FB: C Care Regn
    2. Följer dig på BL.
    3. Lamaze på FB: C Care Regn
    4. Delat på FB.
    5. Tipsat:
    http://care69.blogspot.se/2014/04/10-april-vinn-leksak-fran-lamaze.html

    care69(at)live.se

    SvarSlett
  8. Følger blogg og facebook allerede:) har likt Lamaze sin facebook side også. Deler på facebook jeg. Min private profil :)

    SvarSlett
  9. Så fin give away! Sidikou Samuel har kjempelyst på!! :)
    Jeg har delt på bloggen i dag, legger igjen kommentar her og vil gjerne dele på IG. Men jeg forstår aldri hvordan man deler bilde på IG.. Kan du forklare? Det blir uansett 2 lodd i første omgang :)

    SvarSlett
  10. Hej,

    Jag är gärna med i tävlingen. 5 lotter tror jag att jag fått ihop. =)

    1. Har skrivit om den på min blogg på http://rosabubbla.blogspot.se/2014/04/vinn-gosis-fran-lamaze.html
    2. Jag har delat på Google+ (Johanna Håkansson)
    3. Jag har delat på Twitter (nannamupp)
    4. Följer dig på Facebook (Johanna Håkansson)
    5. Kommenterat här i din blogg. ;)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Heihei! :)
    for en flott giveaway. :)
    Jeg trekker 2 lodd denne gangen, denne hadde blitt en flott gave til min yngste niese på 7 mnd! :)

    klem fra swimzy

    SvarSlett
  12. Da har jeg likt deg på facebook, delt give awayen på facebook, lagt deg til på bloglovin og skriver her, så 4 lodd på meg:-)

    SvarSlett
  13. Da har jeg likt deg på facebook, delt give awayen på facebook, lagt deg til på bloglovin og skriver her, så 4 lodd på meg:-)

    SvarSlett
  14. Herlig:) Denne er det nok både en storesøster og en lillesøster som vil ha glede av:) Tar 2 lodd, følger bloggen din på FB.

    Solveig (solveighafstad@hotmail.com)

    SvarSlett
  15. Så søt leke, denne hadde sønnen min likt :-) to lodd på oss! Eliseb_roth@hotmail.com

    SvarSlett
  16. Hei Hilde!

    Den leken er jo bare supersøt! Sånn vil jeg vinne :) Jeg følger her og der og legger igjen kommentar her, så da blir det tre lodd til meg.

    kathrinnystad@hotmail.com

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!