fredag 14. februar 2014

En dag i kjærlighetens tegn

Jeg syntes det er stas med kjærlighetens dag, og jeg ble kjempeoverrasket da jeg kom hjem til utrolig vakre blomster, nydelig kort og en helt nydelig pakke!

I den lille pakken var et utrolig vakkert smykke som jeg gleder meg til å bruke masse fremover!

Sangteksten under er til deg kjæreste kjæresten min - takk for at du alltid er der for meg, og for de to utrolig flotte barna vi har skapt sammen! Meg + deg = dem! Verdens beste pappa, kjæreste og venn! Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg!!

Når sommerdagen ligg utover landet, og du og æ har funne oss ei strand.
Og fire kalde pils ligg ner i vannet, og vi er brun’ og fin og hand i hand.
Når vi har prata om ei bok vi lika, og alt e bra og ikke te å tru – .
Ingen e så god som du da, – ingen e så god som du.


Når høsten finns og hverdagslivet venta, og fuglan tar te vett og flyg mot sør.
Og vi får slit med regninga og renta, og meninga forsvinn i det vi gjør.
Når vi må over mang en liten avgrunn, og ofte på ei falleferdig bru – .
Ingen e så god som du da, – ingen e så god som du.


Men av og te når tegnan blir førr tydlig, og dem som sitt med makta gjør mæ skremt.
Når de fine ordan dæmmes blir motbyd’lig, og tankan bak er jævlig dårlig gjemt.
Da har æ ei som vet at folk vil våkne, og at vinden ifra høyre snart vil snu – .
Ingen e så god som du da, – ingen e så god som du.


Og når æ kryp te køys og frys på beina, og du har lagt dæ før mæ og e varm.
Så veit du æ e liten og aleina, og låne mæ litt dyne og ei arm.
Og dagen den e viktig og den krev oss, men natta den e din og min og nu – .
Ingen e så god som du da, – ingen e så god som du.


Kjærlighetsvisa av Halvdan Siversen


Håper alle mine lesere har hatt en fin fredag og ønsker dere alle sammen en super helg!

2 kommentarer:

  1. Så kjempekoselig å bli satt slik pris på:)
    Ønsker deg ein fin søndag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. så nydelig! kjekt med en dag der romantiken kan blomstre litt ekstra :) for en gang skyld så husket gubben min dagen også og kom hjem med nydelige blomster og kort:)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!