tirsdag 21. januar 2014

Regnbuecupcakes

Til bursdagen til prinsen lagde jeg en fotballkake og regnbuecupcakes! Begge deler var stor suksess, og i dag vil jeg dele oppskriften og fremgansmåten for å lage Regnbue-cupcakes med dere!

Til ca 24 Regnbuecupcakes trenger du:
3 egg
3 1/2 dl sukker
225 gr margarin
2 dl melk
5 dl hvetemel
3 ts vaniliesukker
3 ts bakepulver

Rør sammen egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland det med melken. Bland alt det tørre og ha det i eggedosisen vekselvis meg melkeblandingen.


Del så røren opp i boller etter hvor mange farger du ønsker å ha muffinsen i. Jeg valgte 7 farger denne gangen:


Bland så i farger i hver bolle. Jeg har brukt farger fra Wilton (konditorfarge fra dagligvare vil ikke gi fne farger, så det er viktig at det er colour paste fra Wilton. Denne kjøpes på Kitcn, Jernia eller aller smartest og billigst fra Ebay). Ha videre ca 1 tesje av hver farge oppi hver cupcakeform. Pass på at formene blir cq 2/3 fulle.

Cupcakene stekes så på 180 grader i 20 minutter.


Avkjøles på rist! Så lages toppingen. Jeg har laget denne kremen:

1/2 pakke philadelfia-ost (light går bra)
30 gram romtemperert smør
2 dl melis
1 ts vaniliesukker

Røres sammen til en luftig krem og smøres på cupcakene.


Jeg har pytet med sukkerbilder som jeg har kjøpt på Ebay. De har så masse lekkert, så her anbefaler jeg en titt!

Og lurer du på hvordan de ble inni? Så ser du resultatet her:


Stor sukesss for både store og små!

Har du prøvd å lage slike?

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått til prinsen ;)
    Så artige de ble da!
    Skikkelige fristende fargebomber :)
    Må kanskje prøve dette da!
    Prinsessa har feiret bursdag to helger på rad her nå, så det har vært baking her også!

    SvarSlett
  2. De bare rååkule! :D Må prøves en gang! :)
    klem fra swimzy

    SvarSlett
  3. De var både morsomme å se på og gode på smak! Anbefales :)

    Klem fra Kathrin

    SvarSlett
  4. Stilige,har alltid vært fasinert når eg har sett regnbuekake:)
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!