tirsdag 14. januar 2014

Denty - en helt ny type smokk






Jeg har fått tilsendt de nye smokkene fra Denty - Denty Genuin fra 4+ og Denty Futura fra 6+.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde sett noe liknende før da jeg åpnet pakken med smokkene! De ser litt annereldes ut en en vanlig smokk, men det er fordi den er veldig bra for barnas tenner!

Denty er utviklet av den svenske tannlegen Åke Espemar. Han har jobbet i over 30 år med å utvikle den perfekte smokken!


Smokkene er laget for å hindre at barna får et åpent bitt. Denty Genuin har en tradisjonell utforming med en myk og tynn sugedel. Den er utrolig tynn, og det gjør at trykket fordeles jevnt på fortennene, noe som minsker behovet for tannregulering senere i livet.


Denty Futura har en skålformet sugedel - noe jeg aldri har sett på en smokk før. Dette gjør at tungen hviler midt i munnen, sitedenfor å bli presset ned i munnhulen som igjen kan føre til at bittet blir skjevt, og at korsbitt kan oppstå. Også denne er veldig tynn for å unngå et åpent bitt .

Begge typene smokker er laget i materialer som kan gjenvinnes og de inneholder ikke Bisphenol A.

Du kan lese mer om Denty på deres hjemmeside. Sjekk også ut deres Facebookside. Her kan du også få en gratis smokk om du ønsker å prøve denne selv.

Vi har nettopp tatt dene i bruk, og den faller i smak hos lille prinsessa. Har du prøvd denne?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!