søndag 12. januar 2014

De beste bleiene og ny giveaway


Jeg fant mine favorittbleier allerede med prinsen! Nå har jeg fortsatt med dem med prinsessa, og det er Pampers! De er tynne og gode, sitter godt, gir ikke bleieutslett og holder hele natta - ja du leste rett - hele natta!

Vi har jo selvfølgelig prøvd oss frem, og prøvd andre merker også. Men alle andre vi har prøvd, har vært store og klumpete, og de har lekket i løpet av natta! Det er ikke noe som er så kjedelig som å måtte stå opp på natta og skifte på senga og på babyen fordi bleiene ikke holder det de lover! Men det gjør Pampers!


I 2006 inngikk Pampers et langsiktig samarbeid med UNICEF der målet var å utrydde stivkrampe hos mødre og nyfødte. Det er takket være foreldre som meg og deg, som deltar i Pampers sine årlige kampanjer "1 pakke = 1 vaksine", at fremgangen hittil har vært så stor. Pampers har nå utryddet stivkrampe hos mødre og nyfødte i ti land. Burma, Uganda, Senegal, Liberia, Ghana, Guinea Bissau, Øst-Timor, Burkina Faso, Kamerun og Tanzania. Fortsatt rammes barn i 30 av verdens fattigste land av denne dødelige sykdommen som kan forebygges ved vaksinasjon. Pampers og UNICEF oppmuntrer foreldre over hele verden til å støtte kampanjen for å kunne hjelpe enda flere foreldre med å gi sine barn en god og frisk start på livet.

Dette syntes vi er kjempefint, og liker å kjøpe bleier fra en produsent som bryr seg og som tar ansvar! Tusen takk Pampers!

Vil du lese mer om Pampers, kan du besøke hjemmesiden deres her. Her kan du også melde deg inn i Pampers-klubben hvor du kan samle poeng og få fine premier ved å registrere kodene du finner inni bleiepakkene. Du finner også Pampers på Facebook!


Og årets første giveaway er en beleigiveaway! Dette er en super premie for alle oss med små i hus! Så nå kan du altså vinne favorittbleiene mine! Jeg har 4 pakker med Pampers 2 og 4 pakker med Pampers 5.

For å bli med i giveawayen må du gjøre følgende:
  1. Skriv inn din morsomste historie som involverer beleier i kommentarfeltet under (3 lodd)
  2. Like Facebook - siden min (1 lodd)
  3. Følg bloggen min her på Google (1 lodd)
  4. Dele giveawayen på din egen blogg, Facebook, Instagram (husk å tag med #lykkeligmedliten og ha åpen profil) og/eller Twitter (1 lodd pr deling) Bruk gjerne bildet ovenfor! Du kan gjerne dele flere ganger alle steder, og husk da og komme tilbake hit og legg igjen en kommentar med at det er gjort!
Masse lykke til alle sammen! GIveawayen varer til 25.1.14 og jeg trekker 2 vinnere!  Husk å skrive hvor mange lodd du tar, hvilken bleiestørrelse du vil vinne og legg igjen eposten din om du ikke har egen blogg!

Ønsker dere en fin fin søndag kveld og en herlig kommende uke! Nå gleder meg meg til å lese bleiehistoriene deres!

17 kommentarer:

  1. Så flott at du har ny giveaway allerede :)
    Pampers, var eneste bleien som holdt gutten min tørr. Perfekt passform for ham,
    Jeg liker fremdeles Facebooksiden din, er medlem på bloggen, og delte nettopp på Facebook (Trykket på facebookknappen under innlegget, tror det virket fint, skjønner ikke de taggegreiene jeg... Gi et ord dersom jeg skulle gjort det på en annen måte).

    Det skulle vel bli 6 lodd dersom historien min er morsom ;)

    Det startet som nybakt mamma. HELT nybakt mamma for min førstefødte, en jente. Jeg var sliten, på KK og nokså svett da jeg skulle bytte bleie på babyen min for aller første gang. Men aller første bleieskift ble utsatt,.. Den skitne bleien var ikke mer enn åpnet før min datter så kontant tisset i været, og opp på skulderen min :D Joda, jeg er 150 cm høy, men allikevel, hun har ikke tisset så treffsikkert noen gang i ettertid. Det endte med at en barnepleier overtok mens jeg tok meg en dusj. Så aller første møte med bleieskift på egen baby husker jeg inderlig godt ;)

    Mvh
    Beate F
    lillemeg26@hotmail.com


    SvarSlett
    Svar
    1. PS! Vil veldig gjerne vinne bleiestørrelse 2 :)
      Mvh Beate F

      Slett
  2. Prøver meg på 4 lodd. Liker på face.
    Det morsomste bleieminnet mitt er fra da lillesnuppa var helt bitteliten. Det gikk gjerne opptil 10 dager mellom hver bommelom og når det først kom ble det gjerne mye.
    Vi hadde en episode hvor det ikke var mulig å skifte fort nok før bleia var full igjen og det varte og varte. Ordentlig kraft var det i det også så både pappaen, stellematta, gulvet og jeg ble fulle av klisset vi også. 30 minutter, 8 bleier og et familiebad senerere var vi utslitte og lei alle sammen :)
    Ønsker meg str 5

    martine@svarstad.com

    SvarSlett
  3. Jeg kommer bare innom for å si at vi valgte også Pampers til gutten etter hvert. Vi synes de var mindre/tynnere og dermed fremmet bevegelighet. Jeg husker ikke noen spesielt morsom bleieopplevelse annet enn at gutter tisser både hist og her, og dermed traff minsten broren sin midt i hode med en stråle. ..
    Jeg er IKKE med i give awayen, for vi trenger ikke bleier :) God uke til deg :)

    SvarSlett
  4. 3 lodd på meg, deler på facebook. :)
    Jeg er enig med deg i at Pampers er de beste bleiene, har brukt de på mine barn i fra jeg fikk barn første gang for snart 20 år siden. Bruker de på minstemann, ønsker str 5 hvis jeg vinner. :)

    SvarSlett
  5. Jeg blir ikke med i giveawayen :) da bleiene satte seg fast i stumpen til Mini og ga han ordentlig utslett da han var baby. Men vi brukte pampers activefit senere og hadde fortsatt brukt pampers nå om de hadde vært store nok.. 20 kilo gutt som ikke vil slutte med bleier :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du ikke tar det feil opp at jeg kommer med ett lite bleietips, da jeg har en som brukte bleier til han var 9-10 år, og som fikk lett utslett av bleiene....da han hadde vokst ut av de vanlige bleiene, så begynte vi å bruke Drynites trusebleier og det var som å komme til himmelen sånn rent utslettmessig. Det er bleier som egentlig er beregnet for sengevæting, men de er flotte å bruke for oss med barn som trenger bleie litt lenger enn "normalen". Vi fikk de på blå resept, men jeg tror du får kjøpt de på RImi bl.a.
      Igjen, håper du ikke tar det feil opp og det er kun ment som ett vennlig tips :)

      Slett
    2. Han har ikke vært plaget med utslett siden han var liten. Var bare pampers baby dry han reagerte på ;) men takk for tips til evt senere. Nå passer libero enda og håpet er jo bleieslutt snart :)

      Slett
  6. Hei
    Da Magnus min var baby hadde vi stellebordet ved siden av doen og en gang da jeg skulle skifte på ham da han var ca 2 mnd så skjedde det noe morsomt. Jeg la gutten på stellebordet og klok av skade sto jeg på langsiden av stellebordet....jeg åpnet bleien og da tisset han i en stor stråle rett ned i do fra der han lå på ryggen på stellebordet.

    Jeg følger deg på google og på fb så da blir totalen 5 lodd på meg i dag....jeg vil gjerne være med i trekningen av str 5

    Klem fra Monika

    SvarSlett
  7. Hei,

    Etter å ha prøvd flere typer holder vi oss også til Pampers. Det jeg syntes var morsomst med bleiebarn er ikke en engangshendelse. I en periode mens eldstefrøkna var baby fikk hun kun til å bæsje i en spesiell posisjon på fanget til faren. Så når hun ikke hadde bæsjet på to dager satte jeg henne i fanget hans med samme resultat hver gang: Begge måtte skiftes på :) Tror han var glad når den perioden var over. Jeg følger både her og på Facebook. Det blir 5 lodd på meg denne gangen og jeg ønsker meg størrelse 5, hvis jeg skulle være den heldige denne gangen :)

    kathrinnystad@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Jeg sverger også bare til pampers - nå med tvillinger! De er så lette og virker som de er veldig behaglige for babyene! Min morsomste historie er da jeg og mannen var på ferie mens vi bare hadde eldstemann. Vi skulle endelig ut å spise et tre-rettes måltid og kose oss litt, og babyen var med i vogna. Resturanten var ganske fin, og det var rolig og ikke mye støy og lyd der. Midt mellom hovedretten og desserten, braket det løs i vogna - ikke en gang - men 4 ganger høyt og tydelig, og alle snudde seg mot oss - de fleste med et smil om munnen heldigvis!

    Jeg følger deg her og på face, og har delt på face, så da blir det vel 6 lodd på meg! Krysser fingrene!

    Klem fra Marit3barnsmor

    SvarSlett
    Svar
    1. Som ønsker 2-er beleier!! :)

      Slett
  9. heihei! :) jeg prøver med med 3 lodd! :)
    Jeg har ingen barn selv, men for en flott gave å kunne til til min lille niese på 4 mnd! :)
    Morsom historie jeg har med bleie, er når jeg for mange år siden skulle passe dattera til søskenbarnet mitt. Hun var rundt 8mnd gammel, å akkurat da hun var lagt ned å blitt vasket, så tisset hun rett på meg, rett før jeg rakk å sette på henne bleien...skal si det ble en dusj på meg etterpå ja...hehe.. ;)
    Da ønsker jeg evnt 2-er bleier! :))

    klem fra swimzy

    SvarSlett
  10. Jag är med! :D

    Har faktiskt inte varit med om så himla roliga händelser trots att Alicia är 5 och Kevin 2.. men här om dagen så kom Alicia ut från badrummet och bankade på sina nedre regioner. Frågade vad hon höll på med och fick se att hon tagit på sig en av lillebrors blöjor. Frågade lite chockat varför och fick svaret att ibland när hon kissat så kommer det några droppar i underkläderna men om hon har en blöja på sig så slipper hon blöta trosor ;) Smart tjej!

    Gillar din sida på fb. Dessie Borgström

    Delat tävlingen på fb, Dessie Borgström

    Kraam!

    SvarSlett
  11. Jeg er med! Følger deg her og på fjesboka og mitt herligste bleieøyeblikk, er da vi var på ferie i Italia og guttungen hadde gjort seg ut. Vi var på en organisert utflukt, og den snille buss-sjåføren fant frem masse pledd og ordnet det slik at vi fikk skiftet bleie under bussen. Guttungen lå godt og trygt, og vi var glade vi slapp å lete etter et stellerom! Dette glemte vi helt å ta bilde av, men et herlig øyeblikk, med en snill italiens buss-sjåfør!

    Klem fra Italiafrelst mamma til 2

    PS: Ønsker 5-er bleiene om jeg blir den heldige

    SvarSlett
  12. 1. Det må være når dattra mi var 2 år ca, hu fikk skikkelig renne rompe (om man kan kalle det det) når vi var på butikken og handla, på senteret. Ut av bleia, klæra, gulvet ja you name it. Sendte pappa`n på klesbutikken så han kjøpte nye klær og jeg tok hu under armen og opp på badet for og få vasket og ordnet henne igjen.
    2. Likt facebook allerede.
    3. Følger deg allerede her på bloggen.
    4. Delt på facebook, instagram

    Tar 7 lodd, ønsker i str 5 til prinsen.
    hegegr@hotmail.com (bruker ikke bloggen så ofte lenger, så er sjelden inn og titter)

    SvarSlett
  13. Jeg tar 3 lodd ved å fortelle historie og velger str 5 om jeg vinner.
    Vi var på gran canaria i okt og jeg tok ikke med bleier.tenkte att de har jo det der.
    ja, det hadde de og som det sto på pakningen lovet de 12 timers holdbathet...
    funny..
    den holdt seg tørr hele natten. Så den holdt det den lovet.meeeen den holdt ikke urin..
    så hver eneste natt tørr bleie, men våt seng.
    Hva har jeg lært? Alltid ha med bleier.
    katetyler@live.no

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!