søndag 1. desember 2013

Julegavedryss 3


Da er det allerede 1. desember! Nå går tiden virkelig fort frem mot jul dere! Siden det er første søndag i advent, så kommer det en ny premie i julegavedrysset!

Denne gangen kan du vinne den supre kaffemaskinen Genio fra Dolce Gusto og 5 esker med kaffekapsler. Totalverdien på premien er ca 1450 kr, så dette er en super premie!

Genio er en helautomatisk kaffemaskin med et trykk på inntil 15 bar. Den har et innstillingshjul som gjør det lett å dosere kapslene etter Nescafes anbefalinger. Den lager både varme og kalde drikker, og utvalget er utrolig stort og fristende. Jeg har tidligere blogget om denne maskinen her, om du har lyst til å lese mer.

For å bli med i konkurransen, må du gjøre følgede:
  1. Del ditt hyggeligste kaffeøyeblikk med meg i kommentarfeltet nedenfor. (2 lodd)
  2. Like Facebook - siden min (1 lodd)
  3. Følg bloggen min her på Google (1 lodd)
  4. Dele julegavedrysset på din egen blogg, Facebook, Instagram (husk å tag med #lykkeligmedliten) eller Twitter (1 lodd pr deling) Bruk gjerne bildet ovenfor!
Siste frist for å være med er 15.12 kl 21:00 (så rekker vi å få den frem til julaften), og husk å legge igjen mailadressen din om du ikke har egen blogg. Masse lykke til alle sammen.

49 kommentarer:

  1. Mitt hyggeligste kaffeøyeblikk var da jeg oppdaget Starbucks for første gang. Var i Las Vegas med venninner og hadde hørt om Starbucks, med siden jeg ikke drakk kaffe, hadde jeg aldri vært innom før. Venninnen min insisterte på at jeg måtte prøve frappén, og det gjorde jeg, og etter det har jeg vært Starbucks-frelst, og har også gått over fra å bare drikke iskaffe til latte, men vanlig kaffe drikker jeg ikke.
    Liker deg på FB og bloggen og har delt på bloggen min, så da blir det vel 5 lodd til sammen. :)

    SvarSlett
  2. wow..d var litt av en premie:) Mitt hyggeligste øyeblikk var da jeg var ca 4 år og var med pappa på jobb. Han skulle ha seg en kopp kaffi og lurte på om jeg også ville ha. Sammen satt vi der med hver sin kaffekopp, han nøt den, jeg tvang den ned og latet som det var kjempe godt ;) 4 lodd på meg :)

    SvarSlett
  3. For en flott premie. Mitt hyggeligste øyeblikk var da jeg var med en eldre vennine på cafe. Hun bestilte seg en kaffe, å sa at de hadde den beste kaffen her. Så jeg bestemte meg for å prøve kaffe for første gang, jeg tok en caffelatte. Vi fikk kaffen vår, det var en liten og nydelig cafe, med masse fine stearinlys. Da hun var ferdig med sin, var jeg kommet ca halveis. Begge sprakk ut av latter. For i det øyeblikket forsto vi begge at jeg virkelig ikke likte kaffelatten. Så hun anbefalte meg en de hadde med sjokolade, vanilje og karamell- en hjemmelaget. Jeg bestilte den, og hun bestilte seg en ny kaffe. Denne klarte jeg å drikke mer av, for kaffe smaken var ikke så intens.
    Det var etter denne turen på den lille cafen jeg begynte å drikke kaffe. Skal ærlig innrømme at i dag drikker jeg kaffen helt svart.
    (3 lodd på meg- kommenterte her OG likte facebook siden din- kommer nok til å følge deg her også:må bare finne ut av dette med google konto)

    MAIL: Iselin_sweet_91@hotmail.com
    Facebook: Iselin Nygård

    SvarSlett
  4. Har så mange fine "kaffeopplevelser", men ett av de fineste er fra min første tur til Italia. Venezia sent i november, kaldt og tåkete ute men varmt og romantisk inne på en lokal bar med en god kopp cappuccino og min kjæreste :) 2 lodd til meg.

    mvh Hilde M. K. himakj@live.no

    SvarSlett
  5. Jeg trekker fem lodd.
    Mitt beste kaffeøyeblikk har jeg faktisk hver morgen!
    Jeg har en halvtime før ungene står opp- og da nyter jeg en kaffekopp og dagens avis. Beste tidspunktet på dagen!

    Ida LInd
    urettferdig(ætt)live.com

    SvarSlett
  6. Om även vi svenskar får vara med så är jag med.
    Gillar dig på google sen förut och gillar din FB sida, Anna Karlsson (En Mölnbobos liv på google om jag minns rätt).
    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/01/kaffemaskin-1512/

    Mitt största ögonblick med kaffe var nog när min farmor introducerade mig för något som man egentligen inte skall göra. Vad är då det? Jo att det är väldigt väldigt gott att ta sockerkaka och liksom råka tappa ner den i kaffet. Så gjorde hon när jag var liten, jag har med andra ord druckit kaffe i många många år.

    HOppas på tur i din tävling

    blogg@annakarlsson.se

    SvarSlett
  7. 1.Det största ögonblicket måste vara när jag fick min man för ca 3 månader sedan att tycka om kaffe. Det ögonblicket värmde mitt hjärta =) Sedan dess njuter vi varje morgon av en kopp kaffe och det är den mysigaste stunden på hela dagen.
    2. Jag gillar dig på FB, Tina Carlström.
    3. Har delat på min FB, Tina Carlström: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Totalt blir det 4 lotter.
    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Tror det beste kaffeøyeblikket, må være min første starbuck kaffe! Hektet etter den!
    Prøver lykken med 4 lodd. Trenger absolutt en ny kaffemaskin:)
    Siljeab@hotmail.com

    SvarSlett
  9. :) Jeg satser på fem lodd, jeg. :)

    Mitt beste kaffeminne er ikke så langt, men for meg betyr det mye. Det fant sted i januar 2010 da jeg gikk på KRUS og satt på kantina med to kolleger, nøt lunsjkaffen og pratet om vår nye hverdag på skolebenken og fremtiden. I det jeg henter opp telefonen, som har vært på lydløs, ser jeg brått mange ubesvarte anrop og flere SMS fra min samboer. Svaret på hvorfor fikk jeg da jeg ringte opp igjen: Du skal bli pappa!

    kirgi2002@hotmail.com

    SvarSlett
  10. Hei!

    Den maskinen kan jeg se for meg på kjøkkenbenken! Da blir nok gubben glad. Selv drikker jeg ikke kaffe, så mitt beste kaffeminne er å kjenne den gode lukten av nykokt kaffe når jeg har sovet lenge og han har stått opp med barna ;)

    I tillegg følger jeg bloggen din både her og på Facebook. Det blir 4 lodd til meg denne gangen. Tusen takk for en super blogg!

    kathrinnystad@hotmail.com

    SvarSlett
  11. Jeg trekker 5 lodd :)
    Mitt hyggeligste kaffeøyeblikk er så mange, men husker spesielt de fine kafeturene jeg har hatt med venner. Vi pleide å same en stor gjeng på den lokale kafeen her i byn og okkuperte 3-4 bord! Vi satt i flere timer å bare skravlet og hadde det gøy. Savner den tiden! Men med to små er d ikke lett å få slik tid for seg selv lenger..
    Krysser fingrene :) Dette hadde blitt julegave til mammaen min, siden vi har en Dolce Gusto selv, og jeg ELSKER den! <3
    klem Nina
    nini_wim@hotmail.com

    SvarSlett
  12. Vilket toppen pris! Mitt bästa minne är ifrån när min dotter smakade kaffe utav mig för första gången. Det var när hon var 4 år gammal och jag minns att hon babblade på om hur gott det skulle vara, men när hon fick sig en slurk så spottade hon rakt ut och skrek till "gud så äckligt, vad dricker du egentligen mamma?". Det fick både mig och mitt sällskap till bords att skratta länge.

    Gillar din sida på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvarSlett
  13. Liker facebooksiden, så jeg prøver med 1 lodd :)
    (signe4@hotmail.com)

    SvarSlett
  14. Mitt beste kaffeøyeblikk var stundene med bestefar hvor vi fikk dyppe sukkerterninger i kaffen hans :D <3 Gode minner å ta med videre i livet :D
    Liker siden din på facebook :)
    3 lodd på meg og krysser fingra :D
    God jul :)
    siljeelisabethbarlaug@gmail.com

    SvarSlett
  15. Mitt hyggeligste kaffe øyeblikk var når jeg var på første date med han som nå er min mann. Da tok han meg med på byens beste kaffebar <3 Og vi satt å snakket i mange timer :)

    Krysser alt jeg har for å vinne <3 Tar full pott. En sliten trebarnsmor som har barn med søvnproblemer trenger kaffe, så denne hadde vært genial. HÅPER :)

    SvarSlett
  16. Hej! Är gärna med och tar fyra lotter.

    Bästa kaffeögonblicket infinner sig när vi är hemma tillsammans hela familjen och har en hel, ledig dag framför oss! Barnen leker med sitt och vi vuxna kan njuta av kaffet i lugn och ro en lång stund. Ganska sällsynt här hemma faktiskt, både att alla är hemma samtidigt och att barnen är lugna ;) En sån här maskin har länge stått på önskelistan och nu när mammaledighet väntar runt hörnet skulle det vara underbart att ha en här hemma!

    Gillar din sida på fb och följer dig via google sedan tidigare (Matilda Pettersson).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvarSlett
  17. Hei, jeg blir gjerne med i trekningen av denne flotte premien:)
    Tar 4 lodd, har ikke fb så jeg deler på bloggen min, følger deg og deler mitt beste kaffeøyeblikk her;
    Etter mitt 4. og siste svangerskap skulle jeg få nyyyyte en deilig kopp kaffe(jeg har nemlig ikke ville drikke noe med koffein under mine svangerskap..;)),DET var herlig det, og svært etterlengtet!!Nå har det seg sånn at jeg drikker ikke så mye koffein når jeg ammer heller, men nå er jeg straks ammet ferdig, og klar for MASSE deilige kaffestunder:)

    Klem fra Lindamor

    SvarSlett
  18. Heihei, Hilde!

    Dette var da en utrolig fin premie for alle oss kaffeelskere! Mitt hyggeligste kaffeøyeblikk var da jeg møtte kjæresten min for første gang! Jeg satt på en kaffebar i hjembyen min, og det er alltid så mange mennesker der. Alle bordene var fylt opp, utenom det bordet heg satt på. Da kom det en kjekk gutt bort til meg, og spurte om han bare kunne sitte med meg for å drikke opp kaffen han hadde kjøpt. Plutselig fikk vi i gang en samtale, og samtaleemne var selvfølgelig om kaffe! En ting var vi enig i, og det var at dette kaffebryggeriet hadde den beste kaffen i byen. Etter denne enigheten, ble vi fort kjent med hverandres kaffefavoritter. Han elsket latte og jeg elsket cappuchino, mot slutten av "møtet" ble vi enige om å gjøre dette en gang til. Han spurte om nummeret mitt, og det fikk han også! Vi møttes en helg etterpå, og slik fortsatte møtene våre. Siden den gang har vi vært sammen!

    Varme hilsener fra Linn :)

    (linn_louise@hotmail.no)

    SvarSlett
  19. Åh så lekker premie :)
    Jeg trekker 3 lodd denne gangen. :)
    Mitt beste kaffeminne er når jeg var på første "date" med min kjære. Vi satt på kaffebaren i timesvis å snakket å koste oss med kaffe :)
    Klem fra swimzy
    Swimzy81@gmail.com

    SvarSlett
  20. Nok en herlig gave i drysset ditt. spennende. Takk for den store jobben du gjør.

    Har nok mange koselige kaffeøyeblikk jeg, selv om jeg ikke drikker svart kaffe selv (er en hot chocolate-drikker;-)) Men de koselige øyeblikkene her hjemme oppstår når de venninnene jeg har som virkelig føler seg hjemme når de kommer på besøk, selv setter over kaffekoppen :-) DET er stas det :-)

    Deltar med 5 lodd.

    SvarSlett
  21. Prøver meg med 5 lodd. Det var når vi endelig fikk oss hytta og tok vår første kaffekopp ute i det fri :)

    Mvh Bente Therese Tovås
    bente.tovas@gmail.com

    SvarSlett
  22. Prøver lyken med 3 lodd (kommentar og følger av bloggen).
    Koseligste kaffeminne må nok være da mannen min og jeg nettopp var blitt kjærester for snart 15 år siden.
    Da begynte det å bli populært med caffe latte, og vi var på kafe og fikk kaffe i høye glass med sugerør ;)
    Har blitt en del caffe latte i årene etterpå.

    SvarSlett
  23. Prøver lykken med 5 lodd jeg :) En kaffemaskin hadde jo vært supert!
    Mitt beste kaffeøyeblikk er vel første gangen vi fikk kaffemaskin på jobb. Alle samlet seg for kaffepause og det var jo superkjekt :)

    Klem Charlotte
    charlottetotland@gmail.com

    SvarSlett
  24. Heisann!
    Mitt koseligste kaffeøyeblikk?
    He he, kommer bare på ett, og det får meg til å smile. Jeg hadde fått mitt første barn, og satt og ammet med ammepute, nydelig liten datter og kaffekopp innen rekkevidde. Og plutselig var kaffemelkmuggen innen rekkevidde for min datter også. Melkespruten sto fra pupp og mugge, og det ble et øyeblikk med lett kaos ;) Men muggen med knust hank har blitt et koselig minne om den gang da jeg ikke helt var klar over at unger kan være uforutsigbare. Det er hun forresten ennå, 14 år senere ;)

    Tar 4 lodd jeg, med følger på blogg og FB og kommentar :)

    Mvh
    Beate F
    lillemeg26@hotmail.com

    SvarSlett
  25. Mitt hyggeligste kaffeøyeblikk er det jeg tar på trappa ut til terrassen når det er fine dager på sommeren. Å kjenne varmen og nyte øyeblikket:) Det er ikke veldig mange av de i løpet av en sommer siden vi ikke har de varmeste sommerene her men kanskje derfor det er det hyggeligste hver gang:)
    Jeg trekker fire lodd, kommentar - følger og link på bloggen.
    Ønsker deg og dine fine adventsdager,
    klem:)

    SvarSlett
  26. Tror det må være på en kaffebar i Fredrikstad da jeg var student.
    Det var mørkt og guffent ute, men godt , varmt og intimt inne i den lille kaffebaren. Vi hadde tatt en liten pause fra hele lese-maset, og koste oss med kaffe latte og moccakaffe. Kjempegodt, og koselig :)

    i_sen3@yahoo.no

    SvarSlett
  27. En kopp kaffe tidlig om morgenen i et ellers sovende hus. Det er aller kosligst for meg! To lodd takk. annemarigabrielsen@gmail.com

    SvarSlett
  28. 2 lodd! Mitt beste kaffeøyeblikk et faktisk hver bidige morgen, like nydelig hver dag!:) ingvild2006@gmail.com

    SvarSlett
  29. Tenk det hadde jeg når jeg traff mannen min for første gang. Jeg hadde bursdag, 35 år ble jeg, og mange jenter på besøk. Dengang var det en side på internett hvor vi fra Østfold kunne chatte. Vi la ut; er det ingen fra byen der elva renner ut, her? Og vi fikk jo svar, blant annet fra han som jeg ble gift med. Lillesøstra mi ringte hun da, midt under festen, og avtalte kaffebesøk med han. Ja, jeg gikk og det angrer man jo ikke på :-) Kaffen smakte fortreffelig og jeg tror jeg så kaffekoppen dypt i øynene helt til det ble tomt, tenk, en sjenert 35 åring. hehe. Og kaffe med han smaker like godt i dag <3

    SvarSlett
  30. Mitt lykkeligeste kaffeøyeblikk...
    Vel, ettersom jeg kun har smakt kaffe EN gang i mitt liv må jeg fortelle om den gangen!

    Det var på Trysiltur med niendeklasse, - sånn avsluttningstur rett før vi skulle slutte ungdomsskolen. En uke på "leirskole" sammen med klassen, kjempekoselig! Jeg smakte en slurk med kaffe, og fikk bekreftet det jeg hadde trodd fra før: at dette ikke var noe for meg. Nå har det snart gått 20 år og jeg har fortsatt ikke drukket mer kaffe, men lever lykkelig for det.
    Men gjester derimot, de hadde nok satt pris på kaffe fra denne flotte maskinen!

    Fire lodd til meg :)

    SvarSlett
  31. 5 lodd til meg.
    Jeg har mange gode kaffeøyeblikk, i disse dager husker jeg godt den koppen jeg spanderte på meg etter endt julegaveshopping i fjor. Tok meg tid til 20 min på kafe, helt alene klokken 10 på kvelden. Ro i sjelen og fornøyd med meg selv.

    Marianne

    SvarSlett
  32. Jeg prøver lykken :)
    Jeg Liker på Facebook + Følger via Google :)
    Jeg har delt på Twitter - Google+ - Facebook & På Pintrest :) http://www.pinterest.com/pin/409475791091360200/

    Mitt beste kaffe øyeblikk, det må være da jeg skulle lære meg og drikke kaffe, jeg hadde aldri likt kaffe noe
    så da jeg jobbet på Color Line, så var det mange som ville "lære" med dette :)
    Så jo jeg begynte og blande Svart Kaffe med Melk og sukker, joda det var greit det, så den dagen ble det
    endel kopper :)
    Å jeg hadde ikke noe videre natt, for jeg ble som en koffein duracell kanin, jeg hadde ikke ro i kroppen ett sekund :)
    For jeg tenkte jo ikke over at jeg kunne være veldig mottakelig for Koffein :P
    Å siden den dagen har jeg drukket kaffe i mange varianter, men jeg vet og styre meg :)

    Jeg prøver da lykken med hele 8 Lodd, da jeg har delt det 4 plasser.
    Jeg kan jo selvfølgelig håpe at lykken er med meg. :)
    Hadde vært så fint, da kunne jeg gjort litt ekstra stas på mine foreldre denne julen.
    Stor advents Hilsen fra
    Mo9ca
    m.schulz197@gmail.com

    Må jo prøve om ikke noe annet <3

    SvarSlett
  33. Har mange koselige kaffeøyeblikk. Selv hater jeg å drikke svart kaffe så unngår det for enhver pris men har lært meg å like kaffe med melk i, f.eks kaffe moccha eller latte. Det koseligste må være i sommer da jeg drakk moccha på en koselig bygdekafé, super atmosfære, to flotte mennesker å prate med og sola som skinte på utsiden med vakker natur rundt. Awesome. Blir tre lodd for min del :)

    SvarSlett
  34. Flott julegave til heimen! ;)
    Prøver lykken med 2 lodd.
    Ha en fin førjulstid! :)

    SvarSlett
  35. flott premie.
    2 lodd på meg :D (evt 3, da jeg tror jeg liker deg på google også, men usikker da jeg ikke bruker google+ selv, men win8 på maskina mener jeg gjøre det....)

    Mitt beste kaffe øyblikk tror jeg må være første dag på jobb etter barselpermisjonen hvor jeg merket at jeg virkelig hadde savnet kaffen på jobb :D

    SvarSlett
  36. Hei hei
    Så flott gavedryss du har!!
    Har hatt mange hyggelige kaffeøyeblikk, men det beste må ha vært da jeg og en venninne hadde balansert oss opp på Løvstakken, ett av Bergens 7 fjell. Det var is og snø nesten hele veien, men sol fra skyfri himmel! En flott tur ble belønnet med en herlig kaffekopp på toppen - i godt selskap! Kaffe nytes jo best i godt selskap ;)

    Da trekker jeg 5 lykkelodd jeg :)
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  37. Kanskje litt kjedelig svar: Men mine beste kaffestunder har jeg hatt (og har) foran radioen om morgenen mens jeg tenker ut hva jeg skal bruke dagen til.

    Jeg liker og deler på Facebook og tror jeg kaprer 4 lodd i kampen om den flotte premien.

    Hilsen An Mo

    an_mo1@hotmail.com

    SvarSlett
  38. Hei, to lodd på meg!
    Liker på fb, og følger på google.
    Camilla, skogsmusa@hotmail.no

    SvarSlett
  39. Mine hyggeligste kaffeøyeblikk hadde jeg da jeg lærte meg å drikke Espresso i Italia for mange år siden. Da ble det alltid en dobbel espresso etter frokost. Vi bodde rett utenfor Venezia og hadde en uforglemmelig ferie.
    Blir 5 lodd på meg.

    SvarSlett
  40. Jeg har supre kaffeøyeblikk daglig, for kaffen er det som samler hele familien rundt kjøkkenbordet tidlig på morgenen. Nå om dagen er jo øyeblikkene gullkantede med lys fra adventsstjernen og et lite dryss nysnø ute :)
    5 lodd ble det på meg da :)

    SvarSlett
  41. Jeg prøver med to lodd :) hanna_lw(a)hotmail.com

    SvarSlett
  42. Jeg elsker å kjøpe en god kopp kaffe på vei til jobb om morgenen! :)

    SvarSlett
  43. 2 lodd på meg :) Likt og delt på fb :)

    Sara J.
    rangoahang@hotmail.com

    SvarSlett
  44. Deltar med 3 lodd :)

    God helg !

    Vennlig hilsen Bente S.
    fully2345 a) hotmail.com

    SvarSlett
  45. Trekker 4 lykkelodd :)
    Mitt hyggeligeste kaffebesøk var når eg var ei lita jente. Eg var på besøk hos bestemor og ho serverte kaffe med melk som vi duppet julekjeks i :)
    Liker og Delt :)

    Mvh Anita
    kvalheimsjenta@gmail.com

    SvarSlett
  46. Hei igjen, Hilde!

    Jeg kom plutselig på at det kunne være lurt at jeg skrev hvor mange lodd jeg har. I alt har jeg 6 lodd. Lodd 1 og 2: kommentar (over), Lodd 3: Likt siden din på facebook, Lodd 4: følge bloggen på google, Lodd 5: delt innlegg på facebook, Lodd 6: delt innlegg på bloggen min (http://linnlouise.tumblr.com/). Tenkte det kunne vært lurt for sikkerhetsskyld, man vet jo aldri?

    Varme julehilsener fra Linn <3
    (linn_louise@hotmail.no)

    SvarSlett
  47. 4 lodd på meg! I siste liten *puh*

    Stine
    stine.renden@gmail.com

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!