torsdag 26. desember 2013

Duplo er tingen + Duplogiveaway

Håper dere alle koser deg med fine juledager og nyter øyeblikkene! Her har vi kost oss masse! Første jul med 2 barn i hus har vært eventlyrlig, og bydd på mange herlige stunder! Prinsen har vist en glede og en entusiasme som ikke kan beskrives, og den lille prinsessen har sett på alt som har skjedd med et smil om munnen! Så det er sant som Prøysen sier:  "Det er morsamt med jula for dessa som er små!" Og så mange fine gaver til både små og store. Tusen takk til slekt og venner for alt det fine dere har gitt til oss!

Rett før jul var prinsen så heldig å få Duplo med Jake og sjørøverpiratene - en av hans barne-tv favoritter! (ja han elsker alt med sjørøvere he he). Og han ble ekstatisk da han fikk den fine pakken med Duplo.


Han er veldig glad i Duplo, selv om han har begynt å sysle litt med vanlig Lego, eller storguttlego som han kaller dem ;)


Først må man få oversikt over alt som er i pakken, og skuta er allerede oppdaget til stor begeistring!


Vi bygde den sammen, og den har vært en favoritt i huset lenge! I julegave fikk han en til Jake og sjørøverpiratene Duplo som jeg ikke får lov til å rydde bort fra stuebordet! Også den er blitt en favoritt!

En Lego Duplo byggeleke er beregnet på barn i alderen 1½ til 5 år med små hender og stor fantasi. Klossene er dobbelt så store som standard Legoklosser, noe som gjør dem ideelle for små byggmestere. Duplo handler om å gi barnet muligheten til å bygge, skape og utvikle seg – samtidig som det oppdager nye måter å leke på! Les mer om hvordan Lego stimulerer utviklingen til barna fra de er 1 1/2 år her.

Du kan lese mer om Lego og Duplo her, hvor du bl.a laste ned morsomme apper til nettbrett og mobil.

Liker dine barn Duplo/Lego?


Nå kan du vinne en maken Duplo fra Jake og Sjørøverpiratene som prinsen leker med på bildene over!

For å bli med, må du gjære følgende:
  1. Hva er det morsomste du har bygget med Lego eller Duplo (1 lodd)
  2. Like Facebook - siden min (1 lodd)
  3. Følg bloggen min her på Google (1 lodd)
  4. Dele romjulsgiveawayen på din egen blogg, Facebook, Instagram (husk å tag med #lykkeligmedliten og ha åpen profil) eller Twitter (1 lodd pr deling) Bruk gjerne bildet ovenfor!
Skriv i kommentaren din hvor mange lodd du tar, og legg også igjen epost om du ikke har blogg så jeg får tak i deg om du vinner!

Lykke til og ha en fortsatt god jul!

55 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tar gärna 2 lotter!
    Det roligaste jag och barnen har byggt med Lego Duplo är ett jäääääättehögt torn så Alicia fick stå på tvbänken för att försöka nå upp till toppen :) Och roligaste av allt var ju såklart att rasa tornet sen! Lillebror höll för örona!

    Gillar på fb, Dessie Borgström

    Kraaam & God jul!
    dessie_2000@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Morsomt blogglotteri! Det morsomste jeg har bygget med Lego er ulike matematikkoppgaver;) Jeg liker og følger, og tar 3 lodd. Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  3. 2/3 lodd.
    Morsomste jeg har bygget må være ett fly som jeg og Mini bygget igår. Storegutt lego, men var morro likevel. Mini satte på rakettene lenge før jeg visste hvor de skulle være. Og Mini hadde rett i plasseringen hele tiden.

    SvarSlett
  4. 2 lodd :-)
    Morsomt å bygge høyt tårn med 2 åringen :D

    Mvh

    siljeelisabethbarlaug@gmail.com

    SvarSlett
  5. Æsj, får ikke kommentert med iphone på blogger blogg. Jaja, da får vi ta det igjen :)

    Jeg vil være med, siden Kristian blir 5 år i Januar og han ELSKER jake og sjørøverene og duplo, så det er en perfekt kombo. I tillegg fikk jeg så vondt av han da vi måtte sende tilbake en jake skip rett før jul fordi det var noe galt med det. Og siden det var det siste de hadde fikk vi heller pengene igjen. Så han ble litt skuffet på julaften når det ikke lå under treet for han hadde jo sett det her hjemme :)

    SvarSlett
  6. Tar gjerne 3 lodd!
    Ehm, vil istede for fortelle en fin historie. Da jeg og lillebroren min + resten av fam, var i legoland. Skulle lillebror være med en lego konkuranse på legoland hotellet. Da kan du vinne en valgfri legopakke til en viss pris ut i legobutikken på hotellet. Han trodde han ikke kom til å vinne for han syns den ikke var så fin. Og neste dag skulle han se hvem som vant og jaggu stod det ikke navnet til lillebror!!han va superhappy og kom inn på frokost bordet med det største glis om munnen :D
    jeg vil gjerne gi denne til min sønn på 8mnd :-) går en del i jake og sjørøverne hjemme hos oss også ;)
    kaatrin1@hotmail.com

    SvarSlett
  7. Hei, tre lodd på meg :)
    Det jeg husker aller mest fra lego bygging er fra min egen barndom. Jeg var helt innstilt på at jeg skulle bli bibliotekar da jeg ble stor (noe jeg har ikke blitt, men det er annen historie). Uansett, jeg pleide å bygge et helt samfunn, med masse små hus, blokker, butikker, samfunnhus, skole og selvfølgelig; bibliotek! Jeg husker jeg satt og klipte ut små "bøker" fra leketøysmagasiner, og plasserte en "bok" hos hver legomann som var innom biblioteket. Selvfølgelig kunne de låne med seg "bøkene" hjem til huset deres ;) Hihi!

    Camilla, skogsmusa@hotmail.no

    SvarSlett
  8. Jag tar full pott i lotter.
    Följer dig på google (tror jag heter En Mölnbobos Liv) och gillar din bloggsida på fB, Anna Karlsson

    Delat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/26/duplo-11/

    det roligaste jag någonsin byggt var när jag satte mig förra julen och sorterade upp allt vårt lego i färger. Tog fram alla beskrivningar vi har och började bygga... det tog mig 12 timmar men sen var allting ihopbyggt. Det var superkul, ända tills sonen plockade isär allting. Suck.

    blogg@annakarlsson.se

    SvarSlett
  9. God jul i stuen! :)

    Tror jeg er en litt enkel sjel, for jeg likte best å sette sammen slike store plater til veier. Så det ble alltid min jobb, feste dem sammen med klosser :D Og veiene ble brukt til både Duplo of Fisherprice-leker, funket som bare det :) Tar gjerne 3 lodd jeg, som følger her og på FB, og tja, selv om ikke jeg har vært så kreativ i mine Duplo-byggeprosjekter, så har jeg ihvertfall prøvd ;)

    Varm juleklem fra Beate F
    lillemeg26@hotmail.com

    SvarSlett
  10. Hei
    Det kuleste jeg har bygd med lego var tecniclego R2D2...den var helt sinnsykt kul.
    Jeg liker siden din på fb og følger bloggen din med google....og jeg har delt på fb og twitter
    Totalt trekker jeg 5 lodd

    Mvh Monika T Aa

    SvarSlett
  11. Morsomste må være det store disney slottet vesla mi fikk til 2 års dagen:) trekker 3 lodd opp av hatten :)
    klem

    SvarSlett
  12. Begge jentene mine liker å leke med duplo selv om den eldste alt er 7år! Minstemor blir 4år nå i begynnelsen av januar og dette hadde vært en super bursdagsgave! :) Når vi bygger sammen er det gøyeste når vi lager fantasihus/slott med hemmelige innganger ++
    Trekker 3 lodd og ønsker deg og dine fortsatt fine juledager! :)
    Klem June

    SvarSlett
  13. Da bli det tre lodd på meg. Morsomste jeg har bygget med lego er flyplass med fly til mitt tantebarn. Det er så gøy å bygge

    marita romfo

    emi010600@hotmail.com

    SvarSlett
  14. Det er kanskje ikke så morsomt, men jeg er en reser på å bygge duplohus. Eneste jeg kan huske jeg lærte på SFO. Har vi nok klosser er det kjempe gøy å bygge duploby!
    Prøver meg på to lodd

    martine@svarstad.com

    SvarSlett
  15. Har bygget en lav legoborg som jeg såvidt hadde plass til å sitte på kne inni. Jeg var vel sånn 6 år tror jeg og ikke kjempestor, men det var ikke borgen heller. Var vel kun jeg som så at det skulle være en borg. For andre kan det ha sett ut som om jeg lagde meg ett lite gjerde kanskje? Hadde det knallkult jeg og nå har 2åringen akkurat begynt å oppdage lego, så det ligger an til mye moro:) Har likt siden din på facebook og følger deg her, delt på facebook og skrevet innlegg på bloggen kakedama.blogg.no. 5 lodd på meg:)

    SvarSlett
  16. Är med och tar två lotter :)

    Det roligaste var när jag och min sex år äldre bror byggde en stor byggarbetsplats av lego när jag var kanske tio år. Han byggde allt helt på frihand och jag blev såå imponerad och lekte med detta i flera veckor efteråt :)

    Gillar din sida på fb (Matilda Pettersson).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvarSlett
  17. Vil gjerne være med å trekker 3 lykkelodd:)
    Det som er morsomt er når en har masse duplo og kan utvide fra hus, bondegård til arbeidsplass, Da kan enleve seg inn i historien.
    Liker og Delt.
    Ha en fortsatt flott romjul :)

    Julehilsen fra Anita
    kvalheimsjenta@gmail.com

    SvarSlett
  18. Den morsomste duploleka jeg vet om er togbanen og noen babyleker fra begynnelsen av 90-tallet. De er gode by the Windows, men jeg likte de godt.... Eller duplo har tog igjen nå....
    Men sjørøveren Jack digger av minstemann. Jeg følger her og på insta og deler på insta... God fortsettelse av romjulen! Klem Nann Karin

    SvarSlett
  19. 1) Morsomste lego: Vi (en nevø og jeg) prøvde en gang å bygge "verdens høyeste tårn. Vi brukte alt vi hadde av klosser og kom rett over gardinbrettet på stuevinduet før hele stasen styrtet i grus. Poden som var ca 4 år, mente at det var så høyt at vi kanskje kunne komme i "Rekordboka".
    2) Jeg følger på FB.
    3) Jeg følger på Bloglovin
    4) Har delt innlegget på FB.

    Tror det blir 4 lodd (dersom Bloglovin er greit?)

    Hilsen An Mo an_mo1@hotmail.com

    SvarSlett
  20. Något av det roligaste jag/vi byggt med lego var hunden vi byggde spontant efter ett besök på föräldrar-o-barngruppen <3 Det finns bild på den här; http://nilssonpettersson.blogg.se/2013/september/jonathan-och-hunden-av-duplo-2.html#comment

    Följer på fb (Annika Nilsson Pettersson)
    Följer dig redan på bloglovin och google!
    Delar i blogg: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/december/hmoholt.html#comment

    Fyra lotter alltså...?

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvarSlett
  21. Duplo har alltid vært topp her og det kjekkeste eg har vært med å bygge er et hus med alt mulig i:)
    Eg tar 2 lodd eg!
    Ønsker deg ei forsatt god jul!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  22. Hej!

    Jag älskar att bygga lego, jag älskade det som barn och nu när jag har egna barn är jag så glad för att de alla gillar att bygga med lego. Det finast jag varit med och byggt var nog världen vi byggde förra året vid jul då alla var sjuka och ingen orkade något. Vi byggde hemliga trappor och falluckor, stegar och bryggor som fälldes ut. osv osv. Jättekul och så spännande att få se barnens alla smarta lösningar.

    Jag gillar dig sedan tidigare på fb och blev följare 126 på bloglovin.

    Jag har delat tävlingen på facebook. Så 4 lotter borde det bli.

    God Fortsättning och Gott Nytt År

    Charlotta Hellström
    charlottahellstrm@gmail.com

    SvarSlett
  23. Prøver Romjulslykken med 2 lodd! (følger den fine bloggen din)

    Lillebror her i huset ELSKER Duplo og kan sitte i timesvis å bygge!
    Vi bygger ofte laaaaange rekker med biler som blir til tog som frakter både mennesker, dyr, frukt og mat :)

    God Romjul videre, og på forskudd Godt Nytt År :)

    KLEM AUDHILD :)

    SvarSlett
  24. Det morsomste vi har bygget som jeg kommer på er ett stort tårn, som lillejenta mi strålende kunne stå inni

    SvarSlett
  25. Jeg bygget en gang en Donaldfigur i lego der jeg vant en konkurranse i Donaldbladet. Det var moro!! Treåringen her elsker duplo. Krysser fingrene med to lodd. Godt nytt år!! 🎉

    SvarSlett
  26. Jag är gärna med, jag tar 3 lotter.
    Gillar på FB, Åsa Olsson

    Jag byggde hus med lego som liten :-)


    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/december/1-januari-vinn-duplo.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvarSlett
  27. jag är med och tar fyra chanser:

    * roligaste jag byggt var nog x-wing starfightern förra julen till min son. vilket monster att bygga, det tog flera timmar! den höll länge med, det för först för några månader sedan som den brakade i sönder. jag har inte haft ork att bygga ihop den igen.
    * gillar redan - lisette bäcksro
    * följer dig redan - lisette b
    * delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/12/141-hilde-duplo.html

    och hoppas verkligen på vinst. Sam hade älskat detta duplot!

    lis1etavlar@gmail.com

    SvarSlett
  28. Tre lodd på meg! Morsomste jeg har bygget med lego var i romjulen i fjor. Da restaurerte jeg en politistasjon fra to kasser med sikkert en million deler og med bruksanvisning fra Lego sine nettsider på mobilen! Tok mye av natten for å si det sånn... Liker på face og følger på Google+ :)

    SvarSlett
  29. Følger, følger og har delt på Instagram og det morsomste vi har bygget med duplo er togbanen Yme fikk til jul! Så da blir det fire lodd da :kr

    SvarSlett
  30. Ingunn Kne....
    Fin blogg :-)
    Bygget kikkert av duplo sammen med mitt barnebarn.
    4 lodd på meg :-) Lykke til videre!

    ingunnknevel#gmail.com

    SvarSlett
  31. Jeg er med :D
    deltar med 3 lodd :)
    delt på facebook, liker på facebook :)
    det morsomste jeg har bygd med lego er lego friends skole sammen med niesen min :)
    Rannveig Kh
    rankh@hotmail.no

    SvarSlett
  32. Jeg trekker fire lodd :)
    Det morsomste (eller koseligste) jeg har bygget- var et prinsessehus som jeg og min datter bygget på hytta i fjor. Det var liksom stemningen rundt det hele som var litt magisk. Det var sen sommerkveld- hun var oppe lenger enn hun pleier, og vi bygget duplo ute på gresset sammen. Samboeren tok et bilde av det hele- og det er et av de fineste bildene av oss to :)
    Minstemann i huset bygger heller sjørøvere eller andre KULE ting med pappan sin :)

    Ida Lind
    urettferdig(ætt)live.com

    SvarSlett
  33. Ingeborg K.

    Det morsomste jeg har bygget samman med min lille datter er en bondegård :-)
    Liker siden på FB og delt på veggen min.

    3 lodd til meg.

    Hilsen Ingeborg
    knaevelsrud(ætt)gmail.com

    SvarSlett
  34. Wow - så tøff!!
    Har hatt mange morsomme duplo/legoøyeblikk. Det beste i voksen alder er da jeg, brødrene mine, min svigerinne og begge tantebarna mine satt ved kjøkkenbordet hjemme hos foreldrene mine og bygget med legoen vi hadde da vi var små. Ene storebroren min googlet etter bruksanvisninger på ting som de hadde bygget da de var små, og vi satt endel timer der hele gjengen :) Utrolig koselig!

    Trekker 3 lykkelodd jeg :)
    Vel overstått jul, og godt nyttår!
    Klem fra Christine

    SvarSlett

  35. 1.Jeg og eldstemann bygget et tårn som gikk helt til taket på hytta (1 lodd)
    2. Like Facebook - siden min Ja (1 lodd)
    3.Delt romjulsgiveawayen på Facebook (1 lodd)

    Tar 3 lodd. Lisbeth N uglylizz78@gmail.com

    SvarSlett
  36. Det morsomste jeg gjør med Duplo, er å bruke klossene til å bygge en mur av de. Jeg fletter de sammen, slik at selv den mest drevne karateekspert ikke klarer å slå den i to. Det er byggingens mål og jeg klarer det hver gang.... morsomt for meg:)

    4 lodd.

    Marius
    grotan@hotmail.com

    SvarSlett
  37. Det morsomste jeg har bygget må være et svært helikopter som jeg bygget sammen med sønnen min. Han elsker Duplo/Lego, så det er veldig gøy å delta i leken. :-)

    Jeg liker Facebook-siden din og jeg følger deg her på bloggen via Google-kontoen, så krysser fingrene med 3 lodd! :-)

    Ha en fortsatt fin juleferie! :-)

    SvarSlett
  38. Vi har hatt mye moro med Lego og Duplo, men det artigste "prosjektet" var å lage en liten landsby med Lego - små hus, møbler, hager etc., helt uten instruksjonshefter :) Jeg liker Facebook-siden din, så det blir 2 lodd :)

    SvarSlett
  39. jag är gärna med och tävlar jag gillar duplo
    Annica@flinkens.com

    SvarSlett
  40. 4 lodd på meg! Da min eldste datter var lita fikk hun en Duplo dyrepark i bursdagsgave hos tante og onkel. DET var stas, det! Vi har hatt mange timer sammen med det settet. Senere fikk lillesøster overta, så disse lekene har blitt godt brukt! For øvrig; en gang i tiden stod det en skulptur her i et kjøpesenter. Skulpturen var bygd kun av små gule legoklosser, og var et flere meter høyt selvportrett av kunstneren. Nåja, vinner jeg denne pakken, skal min snart 3 år gamle nevø få den i bursdagsgave. Da blir jeg verdens beste tante selv :)

    SvarSlett
  41. Prøver meg med 3 lodd.
    Her i huset er vi veldig glad i å bygge garasje og kamera av lego klossene.
    Vi kan sitte lenge å bygge når vi først begynner :)

    Mvh
    Therese
    tsae86@hotmail.no

    SvarSlett
  42. 3 lodd på meg :)
    Morsomste var et slott :)

    tomkgreen@hotmail.com

    SvarSlett
  43. Når min edlste var liten bygde vi en sjørøverøy. Hun synes sjørøvere var det skumleste, men også morsomste å leke med :-) Jeg tar 5 lodd, jeg er følger her, på face, og deler på twitter og face.

    SvarSlett
  44. 3 lodd til meg :)

    Det morsomste jeg bygger med Duplo er egentlig ganske enkelt: Jeg og prinsessa storkoser oss når vi bygger tårn og prøver å komme så høyt som mulig før alt raser. Jeg følger deg både her og på Facebook :)

    kathrinnystad@hotmail.com

    SvarSlett
  45. Christina Frisberg
    Jag är gärna med och tävlar om härligt Duplo till mitt älskade barnbarn Matias, som bor i Madrid.
    Gillar och delar tävlingen offentligt på fb under mitt namn. Christina frisberg.
    frisanpoxy@hotmail.se
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!! <3

    SvarSlett
  46. Det morsomste med lego er når vi bygger tårn og barnet mitt raser tårnet :) Jeg liker på fb, og tar 2 lodd :)

    Mvh

    snefrid1@msn.com

    SvarSlett
  47. Hei :)
    Jeg deltar med 2 lodd.
    Det kuleste jeg har vært med på å bygge, er et duplo-hus som var så stort at det gikk an å sitte inni det.
    Og kanskje like kult (i alle fall for barna) å rive ned igjen ;P
    Det må sies at dette var i barnehagen da, har ikke sååå mange Duplo-klosser hjemme hihi.
    Takk for flott blogg og mange flotte giveaways!
    Mvh Siv
    sivojento@hotmail.com

    SvarSlett
  48. Jeg fikk gleden av å bygge et lego-sjørøverskip ilag med mitt gudbarn:)))))))))))))) Utrolig gøy:)

    4 hærlige lodd flyr min vei:))

    Mvh
    Merete Svartis Ludviksen
    merete1974@hotmail.com

    SvarSlett
  49. Hei Hilde, og godt nyttår :) Det får bli 3 lodd på meg. Jeg elsket å bygge hus som barn. Liker på fb fra før, og delte give awayen der :) Hilsen Tone, frklangenes@hotmail.com

    SvarSlett
  50. Vel overstått jul og godt nyttår! Her i huset har jeg også en sjørøverfrelst, og da spesielt også Jakefrelst 3 åring, så dette hadde vært mitt i blinken til ham! Isak skal få en lillesøster nå i januar, så denne gaven hadde vært mer enn perfekt for ham å sysle med i den hektiske tiden som kommer!! Jeg ønsker meg 3 lodd :) Ps: Det kjekkeste jeg selv har bygget er en heisekran. Det er faktisk ganske så gøy med lego/duplo for oss voksne også! ;)

    beste hilsner fra Anette
    anettesoumjensen@gmail.com

    SvarSlett
  51. Hiver meg med i siste liten ;)
    Tre lykkelodd på meg. Det morsomste jeg har bygd med duplo må være det digre passasjerflyet jeg og guttungen bygde etter vi var i egypt i fjor. Med plass til duplofigurer inni og det hele. Det var litt av en ingeniørjobb, men ble veldig kult da :)
    tina.triger@live.com

    SvarSlett
  52. Heihei :)
    Slenger meg med i siste liten med 2 lodd! :)
    Morsomste jeg bygget var høyest mulig tårn! :)
    Riktig godt nytt år!
    Klem fra Swimzy

    SvarSlett
  53. Morsomste er jo brannstasjonsettet jeg bygde med sønnen for et år siden. Brannslanger og greier.

    Godt nytt år!

    eddy223@outlook.com

    SvarSlett
  54. 2 lodd på meg. Liker og følger :)

    SvarSlett
  55. 2 lodd på meg. Liker og følger :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!