mandag 11. november 2013

Ikke en dag uten!

Endelig - endelig har jeg fått kaffemaskin i hus! Nå som jeg er hjemme i permisjon, er det sjelden jeg setter på en hel trakter med kaffe, og har lenge ønsket meg en enkel løsning for å bare kunne ta meg en kopp kaffe når jeg får lyst på! Og her er redningen altså ankommet kjøkkenbenken vår!


Denne herligheten er en Nescafe Dolce Gusto. Denne maskinen er veldig enkel å bruke, og har utrolig mange smaksvarianter å velge mellom. Sort kaffe, kaffe med melk, te, iste, iskaffe og kakao. Man får til og med varianter med mindre sukker, så man kan unne seg en god kaffekopp selv om man tenker på vekta. Jeg klarte meg ikke med et kaffestativ, så måtte finne frem en stor skål å ha alle kapslene i slik at jeg har et stort og deilig utvalg til enhver tid. Ser jo ut som en godteskål for voksne dette med alle de fine fargene.


Maskinen lager både varme og kalde drikker, og blir man lei av kaffe, så kan man også lage te og kakao.

Mine favoritter så langt er latte macchiato med karamell og latte macchiato med vanilje, chai tealatte, cappucino og iste med fersken. Prinsen min elsker kakaoen, og mannen i huset liker best de helt sorte variantene som f.eks. zoegas skånerost.

Denne maskinen er noe jeg virkelig har savnet på kjøkkenet, og det var så deilig å kunne stå opp i morges og bare velge smak, trykke på en knapp, og vips så hadde jeg en kopp varm, deilig kaffe på bare noen sekunder! Jeg er veldig glad i kaffe, og det å kunne få et så stort utvalg rett inn på mitt eget kjøkken er helt fantastisk! Ja faktisk gir det meg en ubeskrivelig lykkefølelse!


Og skulle jeg få lyst på nye smaker, kan disse bestilles veldig lett på nett, eller så kan jeg bare dra på butikken! Smakene selges i dagligvarebutikker over hele landet, så blir man fri er det ikke vanskelig å få tak i nye kapsler! Det som er vanskelig er å velge hvilke av de gode smakene som skal få lov til å bli med hjem!

Vil du lese mer om Nescafe Dolce gusto kan du sjekke ut hjemmesiden deres og siden ders på Facebook.

Elsker du også kaffe? Har du en kaffemaskin hjemme hos deg?

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny kaffimaskin:) Jeg har ikke blitt så voksen at jeg har begynt å drikke kaffi enda..hehe :)

    SvarSlett
  2. Ei slik maskin kan eg godt tenke meg :)
    Kanskje eg skal skrive ønskeliste....

    Fin veke frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Får lyst på kaffemaskin jeg også etter å ha lest det fine innlegget ditt :-)

    SvarSlett
  4. Denne må jo være perfekt for alle kaffeelskere! <3

    Hjertelige hilsener fra Linn :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!