onsdag 9. oktober 2013

Pasta til stor og pasta til liten

Jeg har vært så heldig å få flere flotte matprodukter som jeg tester ut på kjøkkenet, både til liten og til stor. Jeg elsker å kokkelere, og jeg skal dele oppskriftene mine etterhvert som jeg disker opp!

I dag har jeg testet ut linguine fra Sopps. Dette er bred pasta, og den smaker aldeles nydelig!

Før du får oppskriften både til baby og til resten av familien må jeg bare beklage så masse for de ekstremt dårlige bildene i dag. I ammetåka (ja jeg er i den enda.....)  har jeg klart å gjort noe rart med kameraet slik at alle bildene ble uskarpe, men håper at de kan friste deg til å prøve denne gode retten uansett. Sorry folkens!

Dagens middag ble Falukorv med linguine fra Sopps.


Denne retten kan lages både til liten og til stor om du følger fremgangsmåten min under, og det er jo så kjekt med middager som kan lages som alle kan spise.

Til 4 personer trenger du
  • 1 liten purre
  • olivenolje
  • 500 gram falukorv uten salt
  • 1 ss maizennamel
  • 4 ss tomatpure
  • 2 dl fløte
  • 1 dl vann
  • 1 kjøttbuljongterning
  • 1 ts paprikakrydder
  • 1 ts salt
  • 1/2 ts pepper
  •  Linguine fra Sopps til 4 personer
Skyll og kutt opp purren og fres den lett i olivenolje. Kutt opp pølsen og surr den sammen med purren. Skal du lage til baby, tar du ut litt purre og pølse etter den er stekt og lekker den til side.Ha så i maizenna og rør det inn. Ha over tomatpure, fløte, vann og krydder. Ha så i buljongterningen. La dette koke i ca 10 minutter. Kok linguinen etter anvisningen på pakken men ikke ha salt i vannet pga babyen.

Når pastaen er ferdig tar du av litt til babyen og ha dette sammen med pølsa og purren. Resten blandes sammen. Babyen likte dette veldig godt. Babymaten ble servert med skje og bolle fra Tomme Tipee som distribueres av Norske Servicesystemer. De er så gode og er absolutt å anbefale! Babyens mat moser du i en blender eller med en stavmikser slik at den blir lett å spise for en liten babymunn!


Serveres med salat og godt brød.

Bon apetit!


1 kommentar:

  1. Kan trygt si det blir spist en del pasta her i huset. senest idag hadde vi pasta carbonara med laks ;) Dette så jo kjempe godt ut! skal prøves neste pastadag :D
    Go klem

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!