lørdag 26. oktober 2013

Hjemmelaget babymat - kyllinggryte

I dag har jeg laget hjemmelaget babymat til prinsessa vår. Den hjemmelagede maten er sunn og god, og man vet hva den lille får i seg!

I dag ble det kyllinggryte som sto på menyen.


Til ca 6 porsjoner trenger du:
2 kyllingfileter
2 poteter
2 gulrøtter
2 ringer ananas
2 ss olienolje
1 ts kardemomme

Skjær opp kylling, poteter og gulrøtter i terninger. Kok opp vann og ha dette i kjelen. Kokes til grønnsakene er møre - ca 10 minutter. Ha i ananasen mot slutten av koketiden. Ta vare på ca 1 -2 dl av kokevannet. Hell bort resten av vannet. Ha alt i en blender eller bruk stavmikser i kjelen. Tilsett olivenolje og kardemomme og mos til ønsket konsistens.






Resten kan fryses i passe prosjoner. Denne retten kan spises fra 6 måneder.



Disse flotte begrene har jeg fått fra Amvina, og de er supre til å fryse ned babymat i. De er fra merket Brother Max, og du kan lese mer om de her.  Her kan du se en video av hvordan de kan brukes - utrolig kjekke!!



Har du noen favorittoppskrift på babymat?

1 kommentar:

  1. Ikke dumt med hjemmelaget babymat. Jeg tenkte jeg skulle bli flinkere til å lage det til min baby og. Gjorde det ikke så ofte med Gabriella. De begrene så helt geniale ut!:) Ha en fin sønddags kveld!
    klem

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!