mandag 23. september 2013

Smaken av sommer

Jeg elsker limonade, og tror jeg kunnet klart meg lenge på denne herlige drikken!
Nå har jeg endelig funnet en oppskrift som jeg er fornøyd med, og har laget denne gode drikken selv.

























Dette bildet tok jeg på terassen på hytta i sommer, og i bakgrunnen skimter du det flotte fjellet Dønnamannen!

Om du har lyst til å prøve å lage din egen limonade, så skal du få oppskriften av meg.

























Du trenger:
5 sitroner (vil du lage rosa kan du bruke 5 grapefrukter)
3 dl sukker
1,5 dl vann
Kok opp vann og sukker. For sitronvarianten: Trekk sitronskall (legg sitronskall i det nykokte vannet) og avkjøl. Tilsett juicen fra sitronene eller grapefrukten og sil av. Serveres iskald, gjerne med isbiter!

2 kommentarer:

  1. Det så skikkelig godt ut! Også kjente jeg litt på lengselen av å sitte på terrassen og kjenne sola varmer.
    Men høst er ikke så værst det heller, blir mye tid til innekos og diverse kreative krumspring.

    Ha en finfin dag!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!