torsdag 5. september 2013

Gode ammeklær - en menneskerett for mammaer!


Jeg er så heldig å ha fått lov til å teste ut ammeklær fra Barnekompaniet. Jeg har testet en ammetopp, en ammeBH og ammeinnlegg i silke

Boob er et svensk merke som ble grunnlagt i 2000 av Maria Seipel.  Alle Boobs plagg er laget med tanke på å være mest mulig miljøvenning. Hele kolleksjonen er sertifisert med Æko-tex standard 100 (www.oeko-tex.com), og de fleste av klærne produseres i Europa.
Ammetoppen min er den sorte herligeten du ser på bildene over, og den er Boobs bestselger. Den er laget i økologisk bomull, og produsert i Portugal. Toppen er utrolig myk og deilig, og jeg liker passformen veldig godt. Men det jeg liker aller best med denne er den fine måten den er sydd på, slik at det er så lett å kunne ta frem maten til babyen. På andre ammetopper jeg har, er det trangt og ikke så lett å få ut maten, men på denne toppen er det bare å løfte det ytterste laget opp uten at det føles trangt. Lettere kan det vel ikke bli? En annen ting som er fint med klærne fra Boob, er at de også kan brukes under graviditeten. Her kan du altså bruke plaggene lenge!
Passformen er utrolig fin, og jeg skulle ønske jeg bare hadde ammetopper fra Boob! Jeg har også stor sans for at man kan være miljøvennlig også når man vasker klærne, og i disse produktene er det et vasketips inni alle plagg, slik at man kan bidra til et grønnere miljø!


Amme-BH'en fra Boob heter Fast-food - herlig navn ikke sant?  Den ble i 2012 belønnet med Bizziebaby Silver award (wwwbizziebaby.co.uk) som er en britisk forbrukerside som gir utmerkelser til gode produkter.
Passformen til denne, er også kjempegod. Den er så myk og god å ha på, at man glemmer nesten man har på BH. Det er ingen spiler i den, og det liker vi, da spiler kan hemme melkeproduksjonen. Jeg syntes også det er kjempefint at det kun er hull til selve brystvorten når en hekter av forstykket (slik du ser på bildet over), slik at man kan være litt mer diskret når man ammer - spesielt offentlig. På andre amme-BH'er jeg har, så blotter man hele brystet.
Jeg liker også godt at det er mønster på den, da de fleste andre amme BH'er jeg har sett, har vært enten sorte eller hvite. Jeg føler meg mye mer vel men denne fordi den er så stilig. Og det er jo viktig for en sliten småbarnsmamma og ha litt fine ting til seg selv også!
Ammeinnleggene jeg har prøvd er i silke. På den andre siden av innleggene er det stoff i beige, så de vil ikke syntes gjennom topper. Silke er utrolig behagelig, og er også veldig lurt å bruke om brystvortene er såre. Det er 6 innlegg i pakken, noe som er utrolig kjekt. Da klarer man seg med en pakke, fordi vaskemaskinen går jo som regel hver dag uansett!

Etter å ha brukt disse fine produktene, syntes jeg det må være en menneskerett for enhver mamma å ha ammeklær fra boob. De har så masse fine klær - kjoler, topper, pysjer, bukser, skjørt, undertøy - og til og med matchende sett for mor og barn! Jeg skulle bare ønske jeg hadde oppdaget dette herlige merket for 3 år siden da jeg fikk mitt første barn!

Har du prøvd Boob? Da kan du kjøpe produktene i nettbutikken til


Eller så kan du titte innom bloggen i morgen! Da kan faktisk akkurat du bli den heldige vinneren av en ammetopp fra fineste Boob sponset av Barnekompaniet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!