søndag 11. august 2013

Sikkerhet til sjøs

I sommer har vi vært heldig og fått oss flere fine båtturer, og om finværet fortsetter her nord, så håper jeg det enda bilr flere fine turer langs vår nydelige kyst her på Helgeland.


Noe som jeg imidlertid reagerer veldig på når vi er ute på båttur, er alle som ferdes i båt uten redningsvest - det være seg store som små! Jeg syntes redningsvest burde vært påbudt for alle så snart de setter seg i en liten båt - tenk hvor mange liv som kunne vært berget om alle hadde gjort dette. Jeg har også sett masse på sendingene til NRKs sommerbåt, og har også sett utrolig mange uten vest der også dessverre.

Hos oss bruker alle vest. Vi har til og med bilstol med flyte element, slik at også babyen er sikker!


Jeg håper virkelig at alle dere bruker vest når dere er til sjøs, og at dere oppfordrer alle andre til å gjøre det samme! 

Prinsessa mi er med på konkurransen til Redningsselskapet som også fokuserer på dette viktge tema, og jeg håper at noen av dere vil gi henne en stemme ved å gå inn her. Man kan stemme en gang om dagen frem til 18.08. Tusen takk til dere som stemmer på den lille skjønnheten min :)

Ønsker alle en fin og sikker kveld.

PS - bli gjerne med i noen av de fine konkurransene mine også, så kanskje det er nettopp deg jeg får gitt en fin premie til :) Alle mine giveaways ligger oppe til høyre på bloggen!

3 kommentarer:

  1. Kjempebra at noen tar opp dette. Det er så alt for mange barn som springer rundt uten redningsvest

    Stemme gitt til den lille Prinsessa som bruker REDNINGSVEST !

    Mvh

    Bekymret Bestemor

    SvarSlett
  2. Helt enig, altfor mange som ikke bryr seg om dette. Ulykken kan være fort ute! Skal stemme nå:). Lykke til!

    SvarSlett
  3. er ikke alle som skjønner alvoret med ulykker som kan skje. lett for å tenke at de kan jo svømme etter ungene om de faller uti. uffuff. her har vi alltid redningsvest på:)
    klem

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!