torsdag 15. august 2013

Ny fantastisk app for barn

Har du hørt om Pickatale? Jeg har akkurat blitt kjent med denne aldeles fantastiske appen som er full av herlige bøker for barn i alderen 0 til 8 år.


Pickatale er et barnebokforlag på nett. Bøkene er tilgjengelige på iPad og biblioteket inneholder hundrevis av interaktive barnebøker på mange språk.
I biblioteket finnes det bøker for enhver smak, enten man vil lese om magi og drager, prinsesser og eventyr, dyr, oppdagere, eller biler. Alle bøkene er skrevet for barn mellom 0 og 8 år. Det er lett å finne den kategorien som passer akkurat mine barn, og de bøkene man laster ned blir liggende i ens eget bibliotek!


Pickatale har bøker som passer for de aller yngste med lite tekst, masse farger og fine bilder, og bøker som passer for de litt eldre med mer tekst og spennende innhold.
Fortellingene er et resultat av samarbeid mellom erfarne forfattere, illustratører, fortellere og oversettere. Foreldre og barn har testet produktet grundig for å garantere at alle i familien vil kose seg med lesing i timevis. I dag har de fortellinger tilgjengelig på norsk og engelsk, men de jobber med å utvikle boksamlingen på flere andre språk.


Vi hr prøv appen bare en liten stund, men barna elsker den. Lilleprinsessen ser bare på med store øyne, og liker at det snakker og begeger seg. Det er viktig å begynne å lese tidlig for barna, så vi storkoser oss med bøkene for de minste. Storeprinsen er en raer i å bruke iPaden og leser de bøkene han bil. Kaptein Solskinn er allerede en favoritt, og han liker å høre både på norsk og engelsk.


Til vanlig koster det bare kr 49 pr måned for å bruke denne appen, men nå kan du som min trofaste leser få tilgang til alle de herlige bøkene i 1 måned for bare kr 1. For å få tilgang til denne prisen bruker du koden: hildem


Hva syntes du om denne nye, flotte appen?

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for tips og flott innlegg! Den der skal vi teste ut. Jentene elsker bøker :)

    SvarSlett
  2. Flott tips!! Skal sjekke dette ut :)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset.
    Denne skal eg prøve, eg trur at barnebarnet på
    6 år vil like denne.

    Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!