fredag 9. august 2013

Mineral fusion - et MÅ-HA for enhver småbarnsmamma


Som småbarnsmamma er det viktig å ta godt vare på seg selv, selv om det er travelt med lite søvn og mye som sal gjøres på så altfor få timer! Jeg prøver å ta godt vare på huden min og bruker make up hver dag, men er blitt veldig bevisst på hva jeg har på meg av make up etter jeg var gravid og nå etter at barna ble født.


Nå er det kommet en ny serie med make up på det norske markedet som heter Mineral Fusion. Serien er amerikansk og består av mineralmakeup og negelakker som består av pleiende og beskyttende ingredienser. Mineral Fusion lages av samme produsent som Glo Minerals. Et kjent og kjært merke som jeg har brukt mye de siste årene. Serien ble lansert i Norge i juni, men har eksistert i USA helt siden 2007.

Merket har kommet med både baseprodukter, og produkter for øyne, lepper, kinn og negler. I serien kommer det 2 typer foundation, solpudder, consealere, blush, øyenskygger i single og trio, mascara, eyelinere, glosser i ulike varianter, lipstick i ulike varianter og børster.
  



Produktene kommer i mange flotte farger, så det er garantert noe for enhver smak. Produktene og ingrediensene er ikke testet på dyr. De inneholder heller ikke parfyme, gluten, parabener, kunstige fargestoffer eller talkum, og er derfor meget allergivennlige.

Negelakken er 5-free, som vil si at den er fri for toulen, formaldehyd, formaldehyd resin, kamfler og ftalater (DBP). Dette gjør at produktene er spesielt trygt for gravide, ammende og småbarnsforeldre. Det er ikke farlig at babyen putter mammas fingre i munnen når man bruker denne negelakken. Den er også 100% vegan!


 Jeg har brukt både bronzer, lipgloss, leppestift, øyenskygger og negelakk fra Mineral Fusion nå i sommer. 

Produktene er lette å påføre og alle føles naturlige og fine. Bronzeren smelter perfekt inn i huden og gir huden en vakker og naturlig glød. Øyenskyggene er lette å ta på og holder hele dagen og hele kvelden. Også lipglossen og leppestiften sitter godt på lenge. 


Bøstene er også utrolig bra! De er lette å bruke, utrolig myke og mister ikke hår! Bare etter en måned vet jeg ikke hvordan jeg skal klare meg uten de herlige børstene!

Negelakkene er helt unike og kommer i så mange flotte farger! Her klarer man ikke å bare kjøpe 1! Jeg er så glad for at noen endelig har laget en negelakk som er trygg for meg som ammer! Da jeg gikk gravid brukte jeg ikke negelakk i det hele tatt da denne serien ikke var lansert på markedet. Nå føles det trygt og godt å kunne bruke denne herlige negelakken, og om prinsessa skulle stikke fingeren min i sin munn når jeg bruker negelakk, så vet jeg at det nå er helt trygt og at hun ikke får i seg noen farlige stoffer.


Jeg elsker disse produktene! Har du prøvd disse fantastiske produktene?

Du kan lese mer om produktene, se hele utvalget, samt kjøpe de her.
Du kan også følge Mineral Fusion på Facebook , Twitter og Instagram.

Løp og kjøp!

2 kommentarer:

  1. Foreløpig har jeg ikke så mye tid til å sminke meg. blir til nøds litt mascara og eyeliner. Men forhåpentligvis blir det mer tid til egenpleie i fremtiden så takk for tips:)
    Ha en super helg!
    klem

    SvarSlett
  2. Høres veldig bra ut :) Det jeg lurer på er hvordan det er på en tenåringshud som sliter med kviser/hudormer? Har ei jente på 15, som gjerne skulle ha hatt en godt dekkende sminke som er bra for huden <3

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!