mandag 29. juli 2013

Flott på Dønna

I ferien ble det også besøk på Dønna utenfor Sandnessjøen. Denne allsidige øya har alt, både fjell, natur, historie og strand.

Her er noen bilder vi fikk tatt på turen.

Den vakre stranden Breivika på baksiden av Dønnamannen. 


 Fallosen på Glein som er et fruktbarhetssymbol fra Vikingetiden. Og denne funker, for da jeg var her sist i 2007 hadde jeg ingen barn, og nå har jeg 2 ;)


 Prinsen i livlig lek på spisestedet Bøteriet:


Den gamle kirken på Dønnes.

Gammel kirke i Novika:


 Novika gamle handelssted:


Dør i Novika gamle handelssted:


Har du vært på Dønna? Hva er ditt favorittsted her?

Ønsker alle en super sommerdag!

1 kommentar:

  1. He, he, vi var også og såg på fallosen i 2007 - hadde ingen barn då, men no har vi også 2! Så ingen tvil om at den virkar ;). Dønna er ei flott øy - vi var også ein tur på Dønnamannen. Anbefalast!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!