lørdag 13. juli 2013

Bokstavenes magiske univers


De siste ukene har prinsen min på 3 1/2 fått en ny favoritt - ABC kortene fra Alfabetika.  Disse kortene er i hard papp og i A5 format og  de er tegnet av forfatteren Anne-Lise.

  

Alle kortene er laget som figurer, noe som gjør at det blir ekstra stas og leke med kortene. Her er det bare fantasien som setter grenser for leken! 


Bokstavene kan settes sammen til ord, noe som gjør leken enda mer morsommere! Alle kortene har søte og enkle illustrasjoner som fasinerer barna. 

 
Her er små løver med briller, bjørner som søler og tigere som danser ballett. Jeg ser at gutten vår lærer veldig fort, og er overbevist om at dette er en av de nyttigste lekene vi har i hus. Nå kan mini hele alfabetet, og plukker lett ut bokstaver til alle i familien og viser jeg han er kort, så vet han hvilken bokstav det er! 
 SHUFFLEbooken inneholder 30 store, solide kort som tar for seg alfabetet bokstav for bokstav, samt et idè-kort med forslag til morsomme aktiviteter. Kortene kan kjøpes hos Fava.


I tillegg til disse fine kortene, kan man kjøpe de fine plakatene av tall og alfabet hos forfatteren av kortene i hennes Epla-butikk. Disse er helt nydelige på barnerommet! Du skal snart få se bilder av mine plakater på barnerommet - bare følg med! Du kan også like Alfabetika på Facebook.
PS. Bestiller du kortene før 31.07 får du med mine første tegnekort i sommergave (verdi kr 298) - løp og kjøp!

1 kommentar:

  1. Så flotte! Han kan nok hele alfabetet lenge før skolestart me de som hjelp :)
    Ha en fin lørdagskveld!
    klem

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!