fredag 14. juni 2013

Test av BabyBjörns bæresele ONE + giveaway


Jeg har nå testet ut min nye bæresele BabyBjörn ONE i noen uker.
Den er ergonimisk og har en fantastisk comfort. Selen er utviklet i nært samarbeid med barneleger, slik som alle BabyBjörns bæreseler er. 

For de aller minste er det laget en opphøyning, slik at babyen kommer nært brystet og babyen og den som bærer er hjerte mot hjerte ♥ Babyen sitter veldig godt og trygt, og denne opphøyningen tas ned når barnet vokser.  Fra 5 måneder kan selen brukes fremovervendt, og fra 12 måneder kan babyen sitte på ryggen. Det er hele 4 forskjellige måter i bruke selen på, så her får man altså mye bæresele for pengene, og stor variasjon for barnet. Kjøper du en slik sele, vil du ikke ha noe behov for bæremeis og har et annet bæreredskap. Selen varer fra 0 til 3 år (15 kg). 
Jeg har brukt selen min på prinsessen vår som nå er 3 1/5 måned. Hun sitter utrolig trygt og godt i selen, og koser seg veldig. Tirsdag i uken som var, var vi på bondegårdsbesøk sammen med prinsen, og da hadde jeg henne i selen lenge. Hun kikket fornøy ut på sidene lenge, før hun sovnet av trygt og godt mot brystet mitt  ♥


Jeg syntes at selen er utrolig komfortabel å ha på. Jeg har prøvd andre seler, og dette er helt uten tvil den selen jeg syntes passer meg best. Jeg kan ha selen på lenge uten å få vondt i ryggen/skuldrene, og selen er veldig komfortabel å ha på. I tillegg syntes jeg det er betryggende at barnet sitter så godt og trygt i selen.

Jeg har ikke fått testet selen på ryggen enda, siden prinsessen er altfor liten til dette enda. Og prinsen er for stor, så jeg har ikke fått prøvd den på han heller. Men siden selen er så komfortabel å ha på, vil jeg tro at den også er like god å ha på ryggen!

Jeg kan med hånden på hjertet anbefale denne bærselen til alle som er på utkikk etter en god og solid bæresele som kan brukes lenge og på flere måter. Her får en mye bæreutstyr for pengene, og den er helt fantastisk å bruke - også om man har den på lenge! Babyen har det veldig fint, og når babyen har det fint, så har mammaen og pappaen det også fint ♥ Har dessverre ikke fått tatt bilder av meg med prinsessa i selen, da mannen min har jobbet så mye i det siste, så jeg har ikke hatt noen til å ta bilde.

Akkurat nå gir BabyBjörn bort en slik flott sele til en av dere heldige lesere. Alt du trenger å gjøre for å bli med i konkurransen, er å gå inn på konkurranseinnlegget her eller trykke på bildet oppe i høyre sidebar (NB - det kan lønne seg å sjekke ut riktig svar på BabyBjörns hjemmeside og ikke kopiere det alle andre har skrevet!)
Lykke til alle sammen og ha en superduper fredag kveld ♥

5 kommentarer:

  1. Den virker jo veldig fin ut i fra hva du beskriver. Vi må nok prøve denne tror jeg, krysser fingrene for et vinnerlodd i konkurransen din:) Vi har Ergobaby nå, og den er fin den, men håpløs å få på alene. Så vi har nesten ikke brukt den siden jeg likevel ikke har klart å få den på meg når jeg har vært alene hjemme med vesla:/

    SvarSlett
    Svar
    1. Solveig, jeg skrev ett svar til deg som havnet lenger ned på siden her. Håper du får mer glede av Ergobaby bæreselen din hvis du ser det jeg skriver der :)

      Slett
  2. den ser og høres så fin ut, krysser fingrene for meg selv her :D

    SvarSlett
  3. Solveig: Jeg går ut i fra at det er klipset som skal bak på ryggen som er vanskelig med Ergoen?
    Det er veldig enkelt å få til om du fester klipset FØR du setter barnet opp i selen.
    La selen henge ned forran deg, fest dette klipset og gjør skulderstroppene veldig løse. Så løfter du opp barnet og plasserer det i selen, og trer klipset over hodet og selene rundt armene dine. Stram skudlerstroppene og alt er på plass der det skal :)

    Hvis det er å få barnet bak på ryggen som er vanskelig gjør du som jeg beskrev over: Sett barnet i selen på magen som vanlig men ha ganske løst hoftebelte og skulderstropper. Ta stroppene ned under armene dine og vri hele selen med barnet i under den andre armen og bak på ryggen. Ta på stroppene på plass igjen og stram både hoftebeltet og skulderstroppene.

    SvarSlett
  4. Jeg er iallfall ikke i tvil etter å ha prøvd begge typene - den nye - ONE - til BabyBjörn er fantastisk god å bruke både for meg og babyen. Den er også veldig lett å ta på og av.

    Hilde :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!