fredag 10. mai 2013

Herlig salve og tips til hvordan unngå rød stump på babyen!


 Som mange av dere vet, er jeg Buzzador, og får jevnlig teste ut spennende produkter helt uten kostnad. For noen få dager siden hentet jeg denne spennende pakken på posten, og inni denne var det salven Bepanthen.


Det var en stor tube og 10 små som jeg får gi til venner. Salven er først og fremst beregnet på tørr hud og røde barnerumper, men kan også brukes på brystvortene etter amming, på tørre hender og lepper, på vinetrtørr barnehud og ved lett solbrenthet.


Jeg har prøvd kremen på alle områdene jeg har nevnt over unntatt solbrenthet (vi venter enda på sommeren her nord) - noe på meg, og noe på barna. Kremen fungerer fantastisk til alle formålene, og den virker utrolig fort, og er det litt rødt på stumpen til baby og jeg bruker salven, så er rødheten borte neste gang vi skifter bleie. Den fungerer også utrolig godt på tørr hud, og jeg har prøvd den på hud med atopisk eksem, Også der fungerer salven fantastisk!

Salven er veldig mild, og jeg syntes det er veldig bra at den ikke inneholder parabener, konserveringsmidler eller fargestoffer. En annen ting som er veldig bra, er at etter åpning så er den holdbar i 24 måneder (altså 2 år) Kjekt med ting som holder lenge! Salven kan kjøpes på apotek til ca 80 kroner for tuben. Dette er vel inviesterte penger, og når jeg går tom for Buzzadortuben, kommer jeg alltid til å ha en slik en i hus!

 
Om du vil unngå rød hus på stumpen og bleieutslett, kan du følge disse tipsene:
1. Skift bleie regelmessig for å holde huden tørr.
2. Vask stumpen med vann etter bleieskift, og tørk den med håndkle før du har på ny bleie. Unngå mye bruk av våtservietter.
3. Smør på salve om huden er blitt rød og/eller irritert.
4. Ikke fest bleiene for hardt slik at det kommer luft til.
5. Skift bleiemerke om du gjør alt ovenfor og det ikke hjelper. 
6. Har du gjort alt dette og det ikke hjelper, så kan Helsestasjonen gi deg gode råd og hjelp!

Har du prøvd denne salven? Har du en favorittsalve?

Vil du også bli Buzzador, kan du lese mer om dette her og melde deg på om du har lyst!

Ønsker alle sammen en super fredag. Her slapper vi av og nyter en dag hvor ingenting står på programmet! DEILIG ♥

Klem fra Hilde

PS: Ikke glem å være med i konkurransen min. Du finner den ved å klikke på bildet øverst i venstre sidebar!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Dette er min absolutte favorittsalve :D Har vært det i 10 år, helt siden min første tatovering. Da fantes ikke salven i Norge, men handlet den alltid i utlandet :D

    Brukt den på tatoveringene, tørre hender, tørre lepper og sist, men ikke minst barnerumpen :D

    SvarSlett
  3. Jepp, den har vi også god erfaring med :) Like god som Calendula-salven som fås kjøpt på helsekost. Men er det skikkelig sår stump, er det bare inotyol som gjelder...

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!