tirsdag 3. januar 2012

Hva skal vi ha til middag?

Sprøsmålet som etter en slitsom dag på jobb, aldri finner noe godt svar....  Derfor startet jeg for noen år siden med å lage ukesmeny. 

Da setter jeg meg ned en gang i uka og bestemmer hva vi skal spise kommende uke. Menyen skrives ned på tavla som henges på veggen. Etterpå er det handletur hvor vi handler inn til hele uka.

Jeg har også som mål å prøve minst en ny rett hver uke. Jeg elsker nemlig å stå på kjøkkenet og teste ut nye ting.




Denne uka ser menyen vår slik ut:

Mandag: Amerikansk gryte med pitabrød
Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus
Onsdag: Wok med svinekjøtt etter oppskrift fra Bølgen og Moi
Fredag: Taco i lefse
Lørdag: Bacalao servert med baconbiter
Søndag: Bacalao igjen ♥
(det er så godt med Bacalao at vi lager alltid til 2 dager når vi lager retten)

Har du noen tips om gode og raske retter som jeg kan prøve ut i det nye året?
Vil dere lese ukesmenyen vår her på bloggen?

Ønsker alle en fin kveld ♥

8 kommentarer:

  1. Jeg inspireres gjerne av ukesmenyene dine! :)
    Eneste raske og lettvinte - og gode!- rett jeg kommer på i farta, er fisk i form i ovnen.
    Litt olje i forma, den fisken du syns er best + de grønnsakene du syns er best, salt, pepper og evnt. litt urter,litt olje på toppen om du har mager fisk. Kan ha ris eller potet ved siden om man ønsker. Kan ha et beger creme fraich over før forma settes i ovenen.
    Snadder! :)

    SvarSlett
  2. Smart som bare det. Jeg ar også en plan om dette, men det faller ut etter et par uker som regel.... Må skjerpe meg;). Vil gjerne lese planen din jeg også!

    SvarSlett
  3. Ikke dumt med ukesmeny. Vi har prøvd det ut, men klarer sjelden å fullføre. Men vi får prøve igjen... Godt nytt år til deg og:)

    SvarSlett
  4. Her i huset har vi også ukesmeny, fungerer veldig fint:) Vil gjerne lese ukesmenyen din:)
    Håper du har en fin kveld..
    Klem

    SvarSlett
  5. Vi gjør det samme som deg, skriver ned 7 raske middager for å dekke hele uka, handler så både stort og smått på mandag. Tidsbesparende og pengebesparende. jeg trenger å fly rundt å klø meg i hodet for å finne på noe å spise hver dag, og jeg sparer penger fordi jeg alltid kjøper noe jeg ikke trenger når jeg er på butikken...

    SvarSlett
  6. Man burde vel også ha skrevet ukesmeny, men siden jeg bare lager mat til meg selv er det lett å skifte rett til hva man har lyst på.

    SvarSlett
  7. Ja, legg ut ukesmenyen din hver uke :) Lager også ukesmenyer og da er det så kjekt med inspirasjon :)

    SvarSlett
  8. Ja, ukesmeny er kjempekjekt, jeg vurdere å lage det på bloggen min også :)
    Ha en fin helg :)

    klem

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!