søndag 18. desember 2011

Juleboka mi


Dagene bare flyr avgårde, så derfor har det vært litt stille noen dager. Influensaen har herjet, men nå er jeg heldigvis bedre igjen.

I dag tenkte jeg å tipse dere om noe av det lureste jeg har gjort - nemlig å skrive julebok.

I denne boka skriver jeg opp hvem vi får og sender julekort til, hva vi kjøper og får av gaver og annet som jeg ternger å huske fra år til år. Jeg limer også inn noen av de fine pakkelappene i boka, slik at den blir enda koseligere å lese.

På denne måten er det lett å bestille julekort, finne ut hvem man skal kjøpe gaver til, og å unngå at noen får samme gaven år etter år.

Har du også julebok?

8 kommentarer:

  1. Kjempe smart:) Tusen takk for supert tips:)
    Håper du har en fin 4 søndag i advent:)
    Klemklem

    SvarSlett
  2. Guri så smart!! Satt her på fredagen i panikk for å finne ut hvem jeg skulle sende til. Finne fram adresser i tilegg c",)
    Kanske jeg tar etter deg å ordner meg en julenok!

    Klem Anna

    SvarSlett
  3. Har ofte tenkt på en slik bok men aldri blitt til.. Boken ligger tomt så kanskje nyttårsløftet mitt skal være å ta den i bruk til huske ting =)

    SvarSlett
  4. Smart.. dette må jeg begynne med :-)

    SvarSlett
  5. Det er kjempelurt av deg...julebok har jeg skrevet i "alle" år...det er så morsomt å gå tilbake å se hva man ga for 20 år siden...her skriver jeg også hva tingene kostet, farge etc..
    Nyt de siste dagene i adventen.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Lurt med en sånn bok! Bruker å skrive ned på en liste hva jeg får i julegaver. De siste årene har det blitt færre julegaver og færre og gi til. Hukommelsen min er enda intakt så jeg er sikker på at ingen får det samme hvert år:) Hihi!
    Men absolutt en lur greie! :)

    SvarSlett
  7. Såå lurt :) ut å kjøpe bok i morgen jeg...
    Har smertelig erfart å få julekort av noen jeg ikke tenkte på + fått julegaver av noen man ikke hadde planer om å kjøpe til...
    Så alt skal skrives ned :)

    SvarSlett
  8. Det var veldig lurt. jeg skriver alltid liste hvert år. men tror jaggumeg jeg skal lage bok neste jul ! :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!