lørdag 10. desember 2011

Deilige knekkebørd til liten og stor


I disse tider blir det mye mat og da er det deilig å spise noe sunt og godt til frokost og lunch!

Disse knekkebrødene er utrolig lette å lage, og smaker himmelsk!

Vil du også prøve, så skal du få oppskriften av meg her.

Himmelske knekkebrød
4 dl sammalt hvete
4 dl havregryn
2 dl solsikkefrø
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1/2 ts salt
7 dl vann

Blandes godt sammen og smøres i et tynt lag på bakeplater Skjær opp med et pizzahjul i passe biter før steking, slik at det blir lett å knekke opp knekkebrødet etter steking. Stekes i ovnen på 150 grader i ca 65 minutter. Avkjøles på rist.  

Bon apetit!

10 kommentarer:

  1. Ja hjemmelaget knekkebrød er kjempegodt. Må lage det en dag når jeg får tid.
    Ha en god lørdagskveld :)

    SvarSlett
  2. Spennende å prøve dette selv da.. kanskje jeg skal hiv med på baketrenden jeg også..

    SvarSlett
  3. elsker de knekkebrødene. Har laget de av mimmis oppskrift, og de er supergode.

    SvarSlett
  4. Disse så gode ut...har aldri bakt knekkebrød...men kanskje din oppskrift kan bli til de første her i huset!!
    Nyt kvelden.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. Mmm..de så gode ut:)
    Håper dere har en fin søndag:)
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei!

    Da er vinneren trekt på bloggen min :)

    SvarSlett
  7. Det er så utrulig godt med heimelaga knekkebrød :D NamNam !
    Men det får vi etter jul:P hehe Er så masse anna som skal bakast nå:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Det så godt ut...kansje jeg kal hive meg i knekkebrødlaging istedenfor kakebaking ;-)
    Ha en flott tirsdag!

    SvarSlett
  9. Oh!! Vilka goda knäckebröd!! De måste vi testa!!
    TACK för bra och lätt recept! Det gillas verkligen!

    Kramar från Fiffiga Systrar

    SvarSlett
  10. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Vi er for tiden rangert som den nest største side i verden i vårt marked der vi er i 37 forskjellige land. Alleoppskrifter.no har et stort antall besøkende som genererer høy trafikk fordi har over 20.000 unike besøkende / dag.

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Varme hilsen,

    Elin, Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!