tirsdag 15. november 2011

Apps til iPad 2 for de minste

For et par måneder siden kjøpte verdens beste kjæreste iPad 2 til meg i presang. Den har blitt flittig brukt - ikke bare av meg, men også av mini. Han elsker å trykke og finne nye funksjoner selv om han bare er 22 måneder. Han ler og koser seg hver gang han får leke litt med appene.

Jeg har funnet frem til mange fine apps som han elsker å holde på med. Siden det er en jungel av apps der ute, så tenkte jeg å dele mine tips med dere. Jeg har i dag bare tatt utgangspunkt i apps som er gratis å laste ned og bruke. eg tror også at de fleste av disse ikke bare er tilgjengelige til iPad 2, men også til iPhone og Android-mobiler.

Favorittene til mini akkurat nå er:

1. Talking News   
Ben og Tom har nyhetssending, og de gjentar det som barnet sier, man kan ta på skjermen og det skjer forskjellige ting. Det morsomste er å få de til å falle av stolen

2. Talking Ben.
Ben  gjentar det som barnet sier, man kan ta på skjermen og det skjer forskjellige ting.

3. Talking Tom
Tom  gjentar det som barnet sier, man kan ta på skjermen og det skjer forskjellige ting.

4. Sing Sangs jule app 
Man finner alle sangene med tekster og de fine bildene. Jeg har disse på papir også og de er herlige. Håper alle boksene kommer som app'er etterhvert.

5. Colourful aqarium
Her kan man lage sitt eget akvarium med planter og fisker. Krever litt stell som f.eks. fjerning av alger og mating av fisk.

6. Gårdsdyr
Her kan man se på ulike dyr og høre lydene av de. 4 er gratis, og resten må betales for.

7. Pocoyo
Denne tegneserien er kjent fra Barne Tv og her kan man se episodene.


8. Talking Pirate.
Piraten gjentar det som barnet sier, man kan ta på skjermen og det skjer forskjellige ting.

9. Talking Gina
Giraffen gjentar det som barnet sier, man kan ta på skjermen og det skjer forskjellige ting.

10. Kasten og Petra
Her kan man lese bøker. Den første er gratis, resten må man betale for,

11. Hand Paint
Her kan man tegne med ulike farger på ulike papir ved å berøre skjermen. Tegningene kan lagres.

Har barnet ditt en favoritt app?

Ønsker alle sammen en nydelig tirsdag ♥


7 kommentarer:

  1. Så gøy:) Jeg fikk Ipad2 av min kjære i gave i dag,gledre meg til å teste den ut.
    Håper du har en herlig tirsdag:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Takk for tips.. Ingrid elsker Talking Larry hun da. Hun ler og ler..

    SvarSlett
  3. Så heldig at du har ipad 2 :D
    Vil bare tipse deg om giveaway på matbloggen min :)

    klem fra swimzy

    SvarSlett
  4. Mange av spillene går ofte her i huset på padden:))

    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for tips. Min kjære skal gi vår minste en nå snart.
    God kveld
    Liza

    SvarSlett
  6. Supre tips! Skal laste ned NUH! 5-åringen her i huset er glad i Øisteins blyant-appen. Spesielt å sette sammen dyr. :)

    SvarSlett
  7. Hihi, ikke rart barn blir gode på elektroniske duppedingser og data når de begynner så tidlig!;)

    Digger min iPad, den brukes flittig av både store og små her i huset.

    Fortsatt fin kveld til deg!

    Gry

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!