torsdag 20. oktober 2011

Refleksdagen 2011

I dag er det refleksdagen 2011, og derfor vil jeg minne dere alle på å huske å rbuke refleks! Husk også å sette refleks på barna og på barnevogna. Uten refleks er det nå nesten umulig å se et menneske om det ikke bærer refleks. Så få som 1 av 4 voksne bruker refleks.

Reflekstellinger av voksne fotgjengere gjennomført i november 2010 viser at 24,1 prosent bruker refleks. Resultatet er en sterk økning fra siste års tellinger. I 2009 lå refleksbruken på 15 prosent, mens den i 2008 og 2007 var 16 prosent

De siste fem årene har i gjennomsnitt 27 fotgjengere mistet livet, og rundt 90 fotgjengere er alvorlig skadet i trafikken. (Kilde:SSB) 

Refleksen over kan kjøpen hos Kreftforeningen som selger denne rosa refleksen nå i oktober.

Ønsker dere alle en vakker høstkveld ♥

5 kommentarer:

  1. Har hengt refleksen på jakka :) Utrolig viktig og bruke refleks, nesten umulig og se svartkledde mennesker i mørket nå, skummelt :(

    SvarSlett
  2. Refleks er ett must:) Her er det reflekser i fleng.. Og refleksvester når vi går tur om kvelden..
    ha en fin kveld,snuppa.
    klem

    SvarSlett
  3. Flott med en påminnelse! Brått er de mørke kveldene her..
    Jeg passer på jentene mine, men glemmer meg selv - det skal det bli slutt på nå :)

    Tusen takk for omtanke, det setter jeg stor pris på! Det er lang veg frem, men stor bedring gjennom denne uken - føles godt!

    Stor fredagskveld fra Tove

    SvarSlett
  4. Her er refleksene tatt frem og festet i diverse jakkelommer. I tillegg er det refleksvest både på liten og stor når vi er ute og går, her skal alle synes i mørket. Fint med en påminnelse :-)

    Kjempekoselig at du vil være med på min giveaway. Vi får satse på at du har trukket ett av vinnerloddene ;-)

    Ha en herlig lørdagskveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  5. Heisann! Koselig at du blir med på min give-away. Smart at du har egen blogg til alle slike ting! :D

    Smart med en liten påminnelse også. Dagene blir plutselig så mørke nå, tidligere og tidligere på dag. Lurt å finne frem merking og reflekser. En enkel måte å ta vare på de man er glad i!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!