torsdag 11. august 2011

Barnehageliv


Ja da nærmer det seg barnehagestart. Det er vel mamman som er mest spent og gruer seg mest. Jeg har gått til innkjøp av boka dere ser ovenfor "Barnehageliv" skrevet av Bergitte Andersen og Ole Jacob Eide.

Nå leser jeg flittig i boka, og har fått med meg mage gode tips og råd.
Det jeg skulle ønske meg aller mest var en komplett liste med klær og utstyr. Hva hvis jeg glemmer noe? Og kanskje noe så viktig som å ta med bleier he he!

Vel vel. Jeg får fortsette og merke klær og tenke på alt jeg skal huske å pakke i sekken til første dag i barnehagen. 

Har du noen gode tips til oss som skal ha barn i barnehagefor aller første gang?

5 kommentarer:

  1. Ja det er mye man må huske på:) Kjekt å kunne lese om det da..
    Skjønner at mammaen er spent og gruer seg litt..
    ønsker deg en fin dag:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei hei=)
    I disse dager er det mange skjønne små som begynner i barnehage, og svært mange forventningsfulle og nervøse foreldre!! Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling, og synes også at disse dagene er veldig spennende!

    I år har det gått kjempebra! Hvertfall med de som har begynt til nå. Vi har to jenter som faktisk ikke er mer enn 10 mnd, og de er så blid og fornøyd=)

    Har du ikke fått tilsendt en "utstyrsliste" fra barnehagen sammen med innbydelse til tilvenningen? Det sendte vi ut til våre nye barn. Vi pleier også å ha en oppstartssamtale med foreldre der vi går gjennom denne listen. Barnehagepersonalet vet hva barnet ditt trenger i barnehagen av nødvendig utstyr, så det vil de nok fortelle deg når dere begynner=)

    Ellers er det jo bare å spørre de! Om du ikke har alt med første dagen, så er det ikke krise! Men om det er regn i luften kan det være lurt å ta med regntøy;)

    Ønsker deg masse lykke til - det går nok bra skal du se. Og det er tungt å gå fra barnet sitt i barnehagen for første gang! Men det er ikke sikkert at barnet synes at det er så tungt;) Et lite tips: Ikke forvent at barnet ditt begynner å gråte når du går. Det kan gå overraskende bra.

    Håper dere får en tillitsfull og fin tilvenningsperiode=)

    Gode klemmer fra Christine

    SvarSlett
  3. Hei! Jobber også i barnehage (!) å det jeg mange ganger savner er flere xtra sett med truser, strømpebukser, sokker og bukser. Gjerne gensere også hvis det er et litet barn som lett søler litt ved matbordet!

    masse lykke til i barnehagen, Klem Anna

    SvarSlett
  4. Smokk og en liten koseting er kjekt å ha med:-) Regntøy, en god utedress og utesokker slike dunsokker er greie, selge spå Cubus og Lindex. Lykke til blir vel rart men også spennende. Unger har godt av barnehage så det blir sikkert bra:-)

    SvarSlett
  5. Slapp av og kos deg med tilvenning!! Du får tips når dere kommer om det er spesielle ting de ønsker!
    Husker du å merke det du putter i sekken og har et ekstra skift og uteklær til dagens vær så kommer du langt!

    Er det noe lillgullet trenger spesielt (kosebamser, kluter, salver, smokker osv osv) så ta det med (MERKEA!)

    Ingen forventer at alt er på stell første dagene!!
    Spørr etter en uke, "hva trenger dere at jeg tar med som vi ikke har her nå?" DA blir de fornøyde veit du! :) Lykke til!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!