onsdag 6. juli 2011

Nydelige steder langs morgendagens etappe i Touren!

Jeg får bare mer og mer lengsel til Frankrike for hver dag som går av Touren!

I morgen skal det sykles forbi mange nydelige steder i Normandie, og her ser dere noen få av de som vi besøkte i 2006:

 Starten i morgen går i vakre Dinan som dere ser på bildet over. Halve byen ligger nede ved elven og resten oppe på en høyde. I byen er det masse gamle bindeverkshus og mye å se! Hit reiser vi gjerne tilbake!

 

På bildet over ser dere byen Arromanches som er kjent fra D-dagen. I dag er byen en rolig turistby. I dette området kan man lære mye fra krigen i mange flotte museer. I Arromances ligger en kino med 160 graders lerret som viser den grusomme historien.


Dette bildet er fra Mont St Michel som er en øy. Dette er den 3 mest besøkte turristattraksjonen i Frankrike. Den står på UNESCO's verdensarvliste, og er et must om du besøker Normandie. Neste gang vi skal hit vil jeg bo på et av hotellene på øya. Når vi var der i 2006 var vi så heldige at vi fikk overvære en katolsk messe i kirken som ligger på toppen.

Det var litt ferieminner fra noen av de nydelige stedene vi har vært på langs morgendagens rute i TDF. Skulle ønske jeg kunne benke meg foran TV'n og nyte, men pliktene kaller!

2 kommentarer:

  1. Så kjekt :) jeg har vært i mont st michell - kjempe fint.

    Nå kan du se vinneren av goodiebag konkuransen på bloggen min :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!