tirsdag 15. mars 2011

Ny konkurranse - vinn et nydelig smykke fra Piffa


Jeg er så heldig å få lov til å lodd ut et smykke fra Piffa som lager de nydeligste smykker. Titt innom siden hennes og se på de nydelige smykkene hun lager. Her finner man garantert noe som ikke alle har rundt halsen.

For å være med i trekningen av et valgfritt smykke, må du gjøre følgende:
1. Dele din favorittoppskrift med meg i en kommentar her (2 lodd). Dette må alle gjøre for å være med. Har du link til en nettside der oppskriften ligger er dette også ok :)
2. Være følger av bloggen min (2 lodd)
3. Skrive om konkurransen på bloggen din (sidebar er også ok). 3 lodd.
4. Skrive om konkurransen på Facebookveggen din (2 lodd)
5. Følge meg på Bloglovin (1 lodd)

Totalt kan du få 10 lodd. Husk å skrive hvor mange lodd du har gjort deg fortjent til i trekningen. 
Konurransen varer til 15.04.11 Lykke til!

38 kommentarer:

  1. Så fin premie! Klart jeg vil være med!
    - Favorittoppskriften min er scampi i red curry: http://cecilieiforstaden.blogspot.com/search/label/scampi (2 lodd)
    - Jeg er allerede følger av bloggen din :) (2 lodd)
    - Skal legge inn en sidebar (3 lodd)
    - og følge deg via bloglovin' (1 lodd)

    Ble 8 lodd det!

    Ha en fin kveld!
    Klem, Cecilie

    SvarSlett
  2. Jeg linker giveawayen din og følger deg, så det skulle bli 5 lodd, og her får du favorittoppskriften min for tiden, så da blir det 7 lodd til sammen! :-)

    http://radyrveien14.blogspot.com/2011/03/6-aringens-drmmekake.html

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  3. Min favorittoppskrift må være hjemmelaget lasagne, og den finner du her: http://ninamamma.blogspot.com/2011/02/hjemmelaget-lasagne.html

    Jeg følger deg både her og på bloglovin, og jeg har linket til konkurransen på bloggen min!

    dermed går jeg inn i konkurransen med 8 lodd! :)

    SvarSlett
  4. Åh, jeg vil svært gjerne være med på konkurranse:)

    Har delt link, er allerede følger og her er oppskrift på en svært god flytende sjokoladekake. En drøm for sjokolade elskere som meg ;) så det blir vel 7 lodd:)

    Flytende sjokoladekake:
    4 egg
    2,5 dl sukker
    * Piskes til eggedosis
    200 g kokesjokolade (gjerne 70 % kakao)
    200 g smør
    * Smeltes og blandes sammen med eggedosis
    2,5 dl hvetemel
    1 ts bakepulver
    * Blandes sammen med resten
    * Man kan også tilsette ekstra kakao om du vil ha den enda mørkere

    Stekes på 230 grader i ca 15 minutter til det er kommet en fast hinne på toppen, men fremdeles er myk inni.

    Nytes varm, og gjerne med vaniljeis.

    SvarSlett
  5. For en fin premie! Hiver meg med :)
    En av mine favorittoppskrifter finner du her:

    http://elins-surrerier.blogspot.com/2011/02/helgekos.html

    Hjemmelaget lasagne! En favoritt for hele familien!

    Jeg er også følger av bloggen din, så det blir 4 lodd på meg!

    SvarSlett
  6. Kyllingpakke!
    Du trenger:1 løk, 8-10 cherrytomater, 5-6 babymais,1 rød parika,5-6 fedd hvitløk,1 brokkoli i biter(uten roten)2-3 kyllingfilet.Urter(litt rosmarin,5 blader mynte,5-6 blader estragon,litt gressløk og litt oregano,1/2 ts pepper,1 ts.sukker,)1sp rødvinseddikk,1-2 sp olivenolje,1sp.soyasaus. Alle grønnsakene deles,legges i folie(to lag)kyllingen legges i og det andre heles over(urter deles) Grilles i ca 30-35 min. NYDELIG! Alt i en pakke, bevarer smak og vitaminer.(lett at ta med på tur istedefor pølser!) Server gjerne med salat!

    SvarSlett
  7. Ja da ble det 4 lodd, 2 for oppskrift, 2 for følger av bloggen!

    Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  8. 4 Lodd
    Følger Bloggen
    &
    Har skrevet om konkurransen på Veggen min

    SvarSlett
  9. 4 Lodd
    2 for følger
    og
    2 for å linke på FB siden min

    SvarSlett
  10. Moon_Angel - husk å legge igjen favorittoppskriften din for å bli med i trekningen :)

    SvarSlett
  11. Hei, jeg vil gjerne ha fire lodd, to for følger og to for disse to fantastiske og sunne oppskriftene :

    Borsj (Russisk rødbetsuppe, ikke bare rødbeter, altså!)

    2 gulrøtter
    4 poteter
    1 løk
    1 hvitløksbåt
    1 rødbet
    1 l vann, buljong som passer til denne mengden
    Litt kål
    1 ss tomatpure
    Kylling eller svinekjøtt
    Til servering: Hvitløksbaguetter, hakket bladpersille og en skje lettrømme midt i suppen :)

    Min svenske venninne Anna sin Jambalaya:

    2 chorizopølser (evt. chorizopålegg fra Gilde)
    15 krepsehaler
    1/2 kg reker (scampi er ekstra godt!)
    400 g torsk (laks kan også brukes)
    5 tomater
    1 fennikkel
    1/2 stangselleri
    2 løk
    2 hvitløksbåter
    1/2 rød chili
    3 ts tørket koriander
    3 ts tørket timian
    1 ss tomatpure
    1 1/2 dl ris, 6 dl vann
    2ss hummerbuljong eller 1 terning fiskebuljong
    evt. litt sukker
    salt, pepper

    Skjær pølsene og ta av skallet på kreps og reker. Del torsk i terninger. Kutt tomat, fennikkel, stilkselleri, løk, hvitløk, chili og fres i olje. Tilsett tørkede krydder, tomatpure og ris. Tilsett 6 dl vann og buljong. Kok til risen er myk. Fyll på med 4 dl vann til. Legg torsk, kreps, reker og pølse på toppen. La syde på svak varme i 10 min. Smak til med salt, pepper og evt. sukker.

    mkarijord@gmail.com

    SvarSlett
  12. Heisann!!

    Gøy du vil være med på min gi vekk,masse lykke til!!

    Jeg blir selfølgelig med på din også.tar 4 lykkelodd..

    Min favoritt oppskrift er:

    pepperkake med blåmuggost på,må prøves:)

    Klem Linda:=)

    SvarSlett
  13. Å så fine smykker! Jeg vil veldig gjerne være med! 8 lodd på meg!:)
    Jeg er en skikkelig kakejente og elsker kaker, så min favorittoppskrift for øyeblikket er en superenkel eplepai.Her er link:

    http://junesdagbok.blogspot.com/2010/10/eplekake.html

    Klem og ønske om en fortsatt fin uke! :)

    SvarSlett
  14. Er følger og har linket til deg under "GiveAway" på bloggen min ;)

    Min favoritt oppskrift, som ikke bare er en matoppskrift men en oppskrift på en lørdagskvelds som kan NYTES MED GOD SAMVITTIGHET finner du her: http://heimehososs.blogspot.com/2010/08/laurdagskveld-og-godt-samvit.html

    3 lodd til meg :D

    SvarSlett
  15. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg! Jeg vil gjerne være med i trekningen med 4 lodd for følger og oppskrift. Her er en av mine favoritter, foccacia:
    http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/chorizo-og-feta-focaccia/

    Klem

    SvarSlett
  16. Hei kjekt at du er med på give away hos meg. Jeg tar tre lodd her hos deg.

    Oppskrift: http://roniken.blogspot.com/2011/03/spareribs-kokt-i-cola.html

    Klem fra Veronica :-)

    SvarSlett
  17. For et nydelig smykke :-) Blir gjerne med på konkurransen din - det blir vel totalt 9 lodd på meg (bloglovin er det eneste jeg dropper). Hyggelig at du ville bli med på konkurranse hos meg også :-D

    Dette er favorittkaka mi når jeg baker til spesielle anledninger: http://snertnesneller.blogspot.com/2010/06/sjokoladedrm.html
    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  18. Er følger av bloggen din, det blir 2 lodd. Med en av mine favorittoppskrifter blir det 2 lodd til, da 4 lodd tilsammen:)

    Mango chutney:

    4 kyllingfileter
    1 rødløk
    1 grønn paprika
    1 hvitløksfedd
    smør
    1/2-1 ts chili
    1/2 dl mango chutney
    3 dl fløte (kremfløte)
    1 grønnsaksbuljongterning fint hakket
    revet ost til toppen
    salt&pepper
    grov ris

    -Brun kyllingfileten i smør og krydre med salt og pepper. Deles i ønskede biter.
    -Legg kylling i ildfast form.
    -hakke løk, paprika, hvitløk og fres alt i smør.
    -Hell fløte, chili, mango chutney og buljong over løk, paprika etc og la det småkoke i 5 min.
    -Ha over kyllingen, ost på toppen.

    Gratineres på 225 grader i 15-20 min.

    En venninne av meg serverte meg dette og det smakte fortreffelig! :)

    SvarSlett
  19. Åååå så fine smykker, jeg vil vinne et slikt:)
    Jeg tar 7 lodd. Følger, oppskrift og sidebar på bloggen.

    Min favorittoppskrift som jeg bruker hele året er;
    Kylling med en smak av jul:)

    4 kyllingfileter
    1dl olivenolje
    2 ss soya
    1ss balsamikoeddik
    1 ts malt kardemomme
    3 store fiken
    2 syrlige epler
    100g lagret ost eller chéve
    ca 3/4 dl peanøtter

    Legg filetene i en skål og hell over marinade (alt nevnt over tom. kardemomme). La det stå kaldt, helst over natten. Stek kyllingen i ovnen på 200grader i ca 20min. Kontorller at alt er gjennomstekt. Skjær fiken og epler i båter/skiver og legg dem på en seng av salat. Ha revet eller smuldret ost over og legg over kyllingen (som du har skjært i skiver). Stø over hakkede peanøtter og server:)

    SvarSlett
  20. morsom idee med favoritt oppskrift. Min omdagen ligger fakstisk her..
    hos fru tunheim http://frutunheims.blogspot.com/2010/10/her-kommer-oppskriften.html vi lever en glutenfri verden såå

    eller så tror jeg at det ble 7 lodd på meg.
    oppskrifty/link/ følger

    klarte jeg å telle riktig????

    SvarSlett
  21. Hei!
    Her var det koselig! Har ikke vært her før tror jeg....
    Vil gjerne delta i trekningen hos deg. Her er min favoritt oppskrift: http://lenemoras.blogspot.com/2010/01/hjemmelaget-knekkebrd.html
    Jeg har lagt meg til som følger også.
    Så da blir det kanskje 4 lodd?

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  22. Å! Favorittoppskrift nå er (fortsatt) denne http://tankespinnlangsveien.blogspot.com/2010/04/deilig-enkel-middag.html

    Her blir det også lagt inn et innlegg om konkurransen din :)
    Også følger jeg ;)

    Så det skal vel bli 7 lodd da! :D

    SvarSlett
  23. Jag är gärna med, 8 lotter tack.

    Har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2011/04/15-april-vinn-ett-smycke.html

    Thai-fisk

    lägg 1 paket Pangasiusfiléer i en ugnsform och
    bred på lite röd currypasta på. Över detta häller du Thaisås Sweet Chilisås och en burk kokosmjölk.
    In i ugnen, 225 grader i ca 20 minuter.
    Serveras med kokt potatis och en grönsallad.

    Lätt och gott!

    care69(at)live.se

    SvarSlett
  24. Jeg er gjerne med. Flotte smykker du gir bort om dagen. Du har alltid så flotte give aways. Jeg vil gjerne dele en oppskrift jeg selv har funnet på nettet å oreo dream kake. Oppskriften og framgangsmåte står her. http://ubeleilig.blogspot.com/2010/09/oreo-dream-kake.html. Jeg har bakt den flere ganger og den er kjempegod og forsvinner fort selv om den er mektig og stor.

    jeg har også linket på sidebaren på bloggen min og er selvfølgelig følger av denne flotte bloggen din. Så da ble det vel 7 lodd da:)

    klem fra Wenche

    SvarSlett
  25. Jag är inte med men har tipsat om din tävling här

    http://molnboanna.blogg.se/2011/april/smycke-154.html

    SvarSlett
  26. Mitt favoritrecept är min mammas recept på kladdkaka, orkar dock inte sitta å skriva av det här, hoppas inte det är ett måste! Har länkat i min blogg här: http://anjatavlar.blogspot.com/2011/04/smycke_3678.html, så alltså har jag fem lotter!

    anjahakanson@hotmail.com

    SvarSlett
  27. Okej, här kommer en länk till ett recept som är liknande: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=21672.

    SvarSlett
  28. Jag är jättegärna med och tävlar!
    Mitt favoritrecept är Kladdkaka :) http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/january/kladdkaka.html#comment

    Ha skrivit om tävlingen här: http://linneatavlar.blogg.se/2011/april/tavling-hos-hildem.html#comment så, jag har 5 lotter :)

    linneasjostrom@live.se

    SvarSlett
  29. Jag är med och har länkat :) Mitt favorit recept är vaniljmuffins med hallon i :)Vaniljmuffins:
    1 dl strösocker
    1 ägg
    2 dl mjölk
    6 msk matolja
    4 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    2 tsk äkta vaniljsocker
    1/4 tsk salt

    White fluffy frosting:
    2,3 dl strösocker
    0,8 dl vatten
    1/4 tsk pressad citron
    2 äggvitor
    1 tsk äkta vaniljsocker
    + eventuellt karamellfärg, några droppar

    http://thisisshit.webblogg.se/veronicatavlar/2011/april/tavlingar-1.html

    SvarSlett
  30. Jag är med och tävlar!
    http://carolineanderssonfoto.blogg.se/2011/march/kycklingryta.html

    2 lotter.

    SvarSlett
  31. Min favorittoppskrift må være denne!
    Den er så utrolig enkel- men hever ethvert måltid der man tidligere har brukt ekle pommes frites til nye høyder! Anbefales også istedenfor vanlig kokte poteter om man vil variere med middagstilbehøret!

    Ovnsbakte poteter (i stedet for chips)

    1-2 potet pr. person
    4 ss olivenolje
    2 ss finhakket persille- eventuelt provencekrydder
    salt og pepper
    revet ost (kan sløyfes)

    Vask potetene godt, behold gjerne skallet på.
    Del potetene i 5-6 båter og legg dem i en smurt ildfast form eller panne. Små poteter deles i to.
    Pensle med olje.
    Dryss eventuelt over persille eller andre krydder.

    Stekes midt i ovnen ved 200 grader i ca. 30 minutter, til de er gylne og litt sprø. strø eventuelt ost over nå det er ca. 10 minutter igjen av steketiden.


    Dette er yummy!!!

    Dessuten legger jeg meg til som følger her og på facebook- linker på facebook, og og tillater meg å ta imot 6 lodd :) :)
    Krysser fingrene!

    SvarSlett
  32. Jeg deltar med 4 lodd jeg- jeg følger og linker på facebook! Mitt navn er Ole-Martin, og her er min favorittoppskrift på enkel kosemat til lørdagskvelden:

    (2 pers).

    En pakke kjøttdeig stekes med chilikrydder (finnes i tacohyllen som regel). Tilsett et glass tacosaus, og en boks hermetiske tomater. La dette koke etter chilikrydderets anvisning.

    Kok ris nok til to personer.

    Finn frem to skåler, og legg ris i bunn av skålen. Oppå risen legger du chilikjøtt, før du topper det hele med ost og gratinerer i ovn. Server med rømme og litt ferskt brød (ostesmørbrød f.eks). Utrolig godt og enkelt!

    Ole-Martin
    olemartinjensen@live.no

    SvarSlett
  33. Min favorittoppskrift er klippkrans, jeg er faktisk veldig flink til å lage det også. Alle elsker de!

    * Deigen: 50 g tørrgjær
    * 100 g smør (evt margarin)
    * 5 dl melk
    * 1 dl lys sirup
    * 1/2 ts salt
    * 10-12 dl hvetemel
    * Fyll; 125 g smør, 1 dl sukker 1 ss malt kardemomme eller 1 1/2 ss kanel

    Jeg er gjerne med i konkurransen med to lodd.

    Mvh Laila
    Laila.lovseth@hotmail.com

    SvarSlett
  34. Er jeg for sen? Jeg limer inn link til oppskriften jeg og så kommenterer jeg og er følger... ble det 2 lodd?

    http://trollmortull.blogspot.com/2010/12/bacalao-al-pin-pin.html

    SvarSlett
  35. beautiful necklaces ♥ ♥ ♥ I hope all the best.
    3 entry, I share: http://inga2010.blogspot.com/

    SvarSlett
  36. http://hegeslilleboble.blogspot.com/2011/01/islandsk-krydderbrd-namnam.html
    Det var oppskriften:). Ellers er jeg følger så da blir jeg med på konkurransen med fire lodd:).

    SvarSlett
  37. Heia!

    Klart jeg vil være med i konkurransen din, for smykker kan jeg aldri få for mye av.

    Har veldig lyst å dele et par oppskrifter, og når det blir et par lodd av det er det enda bedre.

    Først en kyllingrett som er utrolig god, og ikke minst lett å lage:

    Chicken mango

    4 kyllingfileter
    Snittes på den ene siden (to små snitt) og freses ca 1 minutt på hver side, full varme. Legges i ildfast form med snittsiden opp.

    2 fedd hvitløk
    1 glass mango chutney (jeg bruker Spicy Bengal fra Santa Maria)
    2 ts sambal oleke
    1 god ts karri
    Bland dette sammen.

    Pisk 3 dl kremfløte, bland sammen med ovennevnte. Hell blandingen over kyllingen.

    Settes i ovnen på 175 grader i 30-40 minutter.

    Serveres med ris og salat. Det er veldig godt med ananas i salaten til denne kyllingretten.

    Som dessert eller kake anbefaler jeg gjerne denne:

    Osteiskaken

    12-14 kornmokjeks
    3 egg
    3 dl sukker
    1 pk (200 g) philadelphiaost original

    Knus kjeksen og legg halvparten i en springform (22-24 cm)

    Pisk fløten til krem.
    Bland eggeplommer, sukker og philadelphiaost godt
    Bland sammen med fløten
    Stivpisk eggehvitene og bland disse forsiktig med de øvrige ingrediensene.

    Hell i formen og strø resten av kjeksen over.

    Settes i fryseren natten over. Ta den ut av fryseren ca 15 min før servering.

    Kaken smaker ypperlig med denne bringebærsausen til:

    2 dl vann
    190 gram sukker
    Kokes til sukkerlake og avkjøles.

    Bland inn 400 gram bringebær.

    Sil sausen for å få bort alle bringebærsteinene.

    Ha en strålende helg!

    Jeg krysser fingre!

    Monica i Tromsø

    SvarSlett
  38. Jeg rakk å være med i konkurransen i siste liten :D Jippi!

    Oppskriften du bare MÅ prøve er min kylling middag
    http://renatedanielsen.blogspot.com/2011/01/chicken-mozzarella-la-renate-marit.html

    Følger blir jeg nettopp NU :)

    Har skrevet ett innlegg om giwe awayen på bloggen min

    Følger via bloglovin

    Det blir totalt 8 lodd på heldige meg! Krysser fingrene

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!