søndag 9. januar 2011

Ferieminner fra 2010 - Capri kjærlighetens øy!


Høsten 2010 var vi på et fantastisk cruise i Middelhavet. Et av stedene vi besøkte på reisen var den nydelige øya Capri. Capri ligger utenfpr Napoli, og vi brukte ca 1 time med hurtigbåt ut til øya. Capri har 2 byer - Anacapri og Capri by. Vi besøkte begge 2, og fra Anacapri som vi besøkte først hadde vi en nydelig utsikt ned på Capri by og til havnen. Øya er et helt nydelig sted, og man blir betatt med det samme man stiger av båten. 

Sitroner i alle varianter var tydelig det de ville selge til turistene, og man fant sitroner på alt av suvernirer, drops, sjokolade og likører. Smaksprøver på både sjokolade og likører fikk vi overalt. Sjokoladen var god, men likøren var ikke helt min smak. Litt sjokolade fra Capri er spart til en helgekos i år!

I Capri by var det butikker for enhver lommebok. Designerhusene lå tett i tett, som Louis Vuitton, Gucci og Prada for å nevne noen. Siden jeg allerede hadde shoppet meg en nydelig veske på Louis Vuitton i Monte Carlo, sto jeg over shoppingen her. Istedet nøt vi atmosfæren og kikket oss rundt de 5 timene vi var på øya.

Vi åt en nydelig lunch på et fantastisk sted som het Panta Rei. Denne kan trygt anbefales for andre som skal til Capri.

Capri er et sted jeg godt kan reise tilbake til - kanskje for en langhelg eller noen dager med avslapping.
Ha en fin søndag kveld!

Klem fra Hilde

P.S. Husk å være med i Bambino-konkurransen min før fristen går ut :)

6 kommentarer:

  1. Åh, det hørtes ut som en herlig ferie :) Jeg vil også til syden :)

    SvarSlett
  2. Er helt enig, et fantastisk sted, og vi er utrolig takknemlige for at vi fikk være med på turen og oppleve dette smmen med dere. Kjempegode feriemeinner :)
    "Svigers"

    SvarSlett
  3. Dette høres jo helt fortryllende ut da :)
    Skikkelig romantisk.

    Gleder meg til vi skal på ferie en gang også ;) hihi, så får vi se hvor vi ender opp da :)

    Ha en nydelig uke :)
    Klem Tina

    SvarSlett
  4. Å glemmer aldri når vi lå på klippene og solte oss på Capri. Brukte en formue på soling men var verdt det siden det var bryllupsreise.

    SvarSlett
  5. Hørtes ut som en fortreffelig ferie :) Jeg hadde storkost meg blandt LV, prada, burberry osv. :) Kanskje dette stede må ferieres på :)

    SvarSlett
  6. Heisann!!Gøy at du ville være med på min give away,dine 3 lodd er registrert,masse lykke til!!ha en fin dag!!Klem Linda:)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!