fredag 17. desember 2010

Test av barnemat fra Småfolk

Jeg har tidligere skevet om hvor heldig jeg er som får teste ut barnematen til Småfolk. Nå har vi fått testet ut mat til 8 måneder. Her er den flotte pakken jeg fikk i posten:


Pakken inneholdt grøt - både i pulverform og på glass, middager, mellommåltider og snacks. Snacksen og den ene grøten er fra 1 år, så det får vi teste i slutten av januar når prinsen er blitt gammel nok til å spise dette.  Men vi har fått testet all den andre maten, grøten og mellommåltidene!


Mini har fått smake på middagene Spagetti med kjøttsaus og Fiskeboller i hvit saus. Det kan virke som om Mini har en forkjærlighet for mat som har rød farge. Spagettien gikk ned på høykant, så denne har vi kjøpt mange av i etterkant. Og Mini er like glad og fornøyd hver gang han får denne. Fiskebollene var han først litt skeptisk til først, men da vi prøvde den for andre gang gikk også denne ned på høykant. Denne har vi også kjøpt mange av i ettertid, og Mini er veldig glad i denne også tross for at det ikke er rød mat!


Havregrøt på glass er en oppfinnelse som jeg har fått skikkelig sansen for. Den er helt perfekt å ha med i stellevesken, så jeg slipper å lage grøt når vi er på farten når Mini skal ha grøt. Ikke bare er det lettvindt å ha grøten med på glass, men den kan også spises både kald og varm. Vi har testet det ut, og Mini glupsket i seg hele glasset også når den var kald. Helt genial, og vi har alltid et glass med i stellevesken av denne når vi er ute på både små og lange turer. 


Middagen med fiskegrateng syntes jeg så veldig bra ut. Det er jo så mange kjøttmiddager, og så lite fiskealternativer på glass for barna. Mini var litt skeptisk til denne osgå med det samme. Men da vi noen dager senere prøvde et glass til, spiste han opp hele. Det virket nok som han likte fiskebollene bedre, men det var ikke noe problem å få i han denne heller. Håper det kommer enda flere alternativer med fisk etterhvert!


Mellommåltidene med havregryn og frukt var STOR suksess. Nå er Mini veldig glad i all slags frukt, så det var kanskje ingen overraskelse at disse skulle bli populære. De selges i pakker med 2 bokser i hver. Jeg har alltid en slik en i stellevesken da de er kjekke å ha med når man er på farten. Når Mini har spist opp, er disse boksene supre å ha til å fryse ned rester av barnemat i.

Den nye grøten med bær var den beste grøten Mini tilsynelatende har fått hittil. Han ville bare ha mer og mer og mer! Jeg har dessverre ikke et eget bilde av den, men du ser esken på det øverste bildet. Vi har lett rundt på alle matbutikkene her jeg bor for å finne denne igjen, men vi har ikke funnet den enda dessverre. Også denne grøtpakken hadde den smarte lukkemekanismen SmartPack som 6-månedersgrøtene hadde. Så snille Rema, Prix, Kiwi, Bunnpris og Mega - ta inn denne grøten!!

Alt i alt er vi meget fornøyde med disse produktene. Mini sier klart fra når det er noe han ikke liker, og det har han ikke gjort med noen av disse produktene. 

Tusen, tusen takk til Småfolk som er så snille og har latt oss få teste ut den gode maten!

8 kommentarer:

  1. God helg til deg også!:)
    Begynner du i jobb igjen etter jul du eller?

    klem June

    SvarSlett
  2. :) Vi bruker bare småfolk eller hipp her i huset.. Småfolk grøtene er jo bare geniale i åpne/lukke måten sin..

    Men vi handler de grøtene i sverige, for de har større pakker :)

    SvarSlett
  3. Har de tatt ut saltet fra fiskebollglassene sine nå? Da veslesnupp prøvde fiskebollene (rundt 8-månedersalder) ville hun ikke ha, og det skjønte jeg godt. Smakte veldig salt, og så det inneholdt det også. Sånne små skal jo ikke ha salt, så jeg var veeeldig misfornøyd. Men fint hvis det er bedret!
    Ellers har veslefrøkna vært veldig fornøyd med smoothiekartongene!

    SvarSlett
  4. Det står ikke noe om at det er salt i glasset med fiskeboller har finlest innholdet), og ikke syntse jeg det smaker salt heller. De har jo leger med på laget når de lager banremat, og i og med at babyene ikke skal ha salt når de er så små, så regner jeg med at de ikke har salt i noe av maten sin nå :) Jeg blir iallfall å fortsette med denne middagen til babyen min :)

    SvarSlett
  5. Grøt på glass er en genial oppfinnelse ja! Og mellommåltidene har vært en suksess hos alle min tre!

    SvarSlett
  6. Hærligenminhet!!!
    Har eg vunne uten å ha fåttt det med meg???
    Og så ein så flott kopp! :o)

    Nei, eg har dessverre ikkje fått mulighet te å følla med så masse som eg gjorde tidligere...

    Eg har det luksusproblemet at eg har nesten 70 kommentarer som eg ikkje har fått fulgt opp, men prøve å ikkje ha dårlig samvittighet for det.

    Eg har vore på behandlingsopphold for utmattelsessyndromet mitt og prøvd å fokusere på andre ting. Det e altså overhodet ikkje vondt meint ;o)

    Eg får dessverre ikkje sendt melding te mailen din direkte, men kanskje du kan sende meg ein mail på jeo74@msn.com?

    SvarSlett
  7. Så heldig dere er! Her prøver vi og feiler vi. Men det ser ut til at selv en superskeptiker, kan venne seg til mye bare man prøver nok ganger ;-)

    Ønsker deg en super førjulskveld!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  8. Kjempefint at fiskebollene er uten salt nå, det gjør jo småfolk mye mer interessant igjen :) Liker jo veldig godt at det er litt alternativer til Nestlé på markedet :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!