onsdag 15. desember 2010

Hjemmelaget fuglemat

Jeg ble så inspirert av Størstepia som hadde laget hjemmelaget fuglemat for en stund siden. Så jeg måtte prøve dette ut jeg også!

Jeg blandet sammen smeltet delfiafett og solsikkefrø og hadde det i en eggekartong og i avklipte melkekartonger. 

Her er maten som kom fra eggekartongen:




De ble ganske fine, men det var ikke så lett å få de ut av kartongen, så dette kommer jeg nok ikke til å bruke som "form" igjen.

Her er den som ble laget i melkekartong:


Den slapp utrolig lett, og ble ganske fin! Det fikk ikke så lenge fra vi hang opp, før de første søte små fuglene kom og skulle smake. Det kom til og med en hakkespett, men den rakk jeg ikke ta bilde av. Men her er en liten en i matfatet:




Nå er det laget flere kuber, og juleneket ble kjøpt inn i går, så da skulle julematen til fuglene være klar ♥

11 kommentarer:

  1. Koselig!
    Fikk lyst til å lage selv også :)
    Ha en fin dag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. om du hadde lagt plastfolie i bunnen på eggeformene først ville det vært enklere å få de ut:P Men jeg hadde nok vært en gla fugl i din hage uansett :)

    SvarSlett
  3. så koselig å lage det selv da. Jeg skal kjøpe kornbånd idag. og noe fine røde bånd. Da blir det koselig til pipipene :)

    SvarSlett
  4. Herlig :o)
    Slik skal jeg også gjøre, da blir alle fugler glade!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  5. Det har jeg også gjort, enkelt! :)

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig komentar, varmer:)

    Det er bra å mate fuglene når det er så kaldt, dekorativt er det å:) jeg lagde også fuglemat for noen uker siden, men brukte sandkakeformer. De var enkle å få av:)

    Skal kikke litt på de andre konkurransene dine;)alltid gøy med litt konkurranser:)

    Ha en kjempekoselig førjulstid du å:)

    SvarSlett
  7. Heisann!!Så gøy at du vil være med på min give away,masse lykke til!!!Flink du har vært som tenker på fuglene;)Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. Så koselig at du ble inspirert av meg:-)
    Skjønner at det ikke var så lett å få de ut av kartongen ja, men da har du jo prøvd det:-)

    Jeg bruker Picasa til å behandle bilder i, du kan laste det ned gratis på nettet:-) Enkelt i bruk - jeg bruker det masse!:-)

    Ha en flott torsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  9. Har ikke laget noe for fuglene så langt jeg, men heller ikke mye for de innomhus her, så det er vel på tide å sette igang;)
    ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  10. Utrolig søtt.. dette må prøves.. :)

    SvarSlett
  11. Så koselig å lage mat for fuglene. Skulle også gjort det, men vi har ingen plass å henge de opp..

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!