mandag 1. november 2010

Mine aller første sangkort ♥

Jeg og prinsen er så heldige at vi har fått testet "Mine aller første sangkort" som lanseres i dag.

Fra før har vi testet "Mine første rim og regler" som vi har kost oss masse med og er kjempefornøyde med, så vi var veldig spente da vi pakket opp de nye sangkortene.

 Den nye kortboksen inneholder 20 kort. Det er en sang på den ene siden og et flott bilde som illustrerer sangen på den andre siden. Hvert sangkoet er et lite kunstverk som kan brukes allerede fra spedbarnsalder. Kortene inneholder kjente og kjære sanger, som f.eks. "Bæ, bæ lille lam", "Hjulene på bussen", "Hode, skulder, kne og tå" og "Lille Petter edderkopp". Sangene er laget på kort med barnevennlige avrundede hjørner, trykket i farger av soya på resirkulerbar kartong. 

 
Når vi synger får prinsen se på kortet, og så synger vi sangen. Han koser seg utrolig masse når vi gjør dette, og smiler og ler! Han ser virkelig ut til å nyte disse stundene ♥  Også jeg er veldig glad for at disse kortene finnes, da jeg hadde glemt de fleste av disse sangene. Og der jeg har glemt melodien, kan jeg bare gå inn på Singsang.com. Her finnes det lydfiler av mange sanger. I tillegg er det et comunity, tips til aktiviteter og mye interessant. Du kan også følge med på Facebook. Her har du muligheten til å vinne en valgfri SHUFFLEbook fra Sing Sang hver uke.

Inne på Favas sider får du også mye flott og nyttig informasjon. Her får du bl.a. tips om en annerledes julekalender og du kan kjøpe både disse og de ande flotte kortene som de selger.

Du kan se nærmere på disse flotte kortene og kjøpe de her - årests julegave?
Kjøp  kr 198,00

Konkulusjon
Babyen elsker disse kortene, og han elsker at vi synger. Dette er en koselig aktivitet som vi koser oss med hver dag. Anbefales på det sterkeste. Skulle jeg gitt terningkast, så måtte det blitt en sekser - uten tvil!
"Sangen er vår felles sfære, det å synge er å være"
Henrik Ibsen

Faktainformasjon er hentet fra Fava og Singsang. Tusen takk igjen til snille Gro på Barnebokforlaget, Childrens House AS som lar  oss teste de flotte kortene ♥

6 kommentarer:

  1. Hei. Fine kort - koselig at dokker synger og har leker med kortan. Stor klem til prisen fra
    Birgit.

    SvarSlett
  2. Flott innlegg! Jeg har henvist til deg :-)
    http://hmoholt.blogspot.com/2010/11/miine-aller-frste-sangkort.html

    SvarSlett
  3. Slike sangkort er superfine!! Søt liten tass du har:)
    Koselig at du vil være med på min give away:) rart at du ikke får lagt deg til som følger...men hvis du vil prøve igjen og det går, så får du selvfølgelig lodd for det også;) Trekning er jo ikke før den 20.!!!
    Ha en flotters dag!!!
    Smil & lem fra Jeanette:)

    SvarSlett
  4. Disse kortene er såå fine! Jeg har også fått prøve disse kortene gratis, skal synge til min nydelige niese:)

    Ha en fin uke:)

    mvh siv anita

    SvarSlett
  5. Så gøy! Vi er og så heldig å skal få teste disse. Gleder meg!:)

    Tusen takk for fine ord og veldig gøy at du vil være med på giveawayen!!:)

    Håper du har en fin mandagskveld!

    Klem June:)

    SvarSlett
  6. Vi var også kjempefornøyde med kortene! Veldig stas for liten, kjekk påminnelse av sanger for oss voksne (som du også skriver). Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!