lørdag 13. november 2010

Hildes grønne tips


Nettbutikken Et grønnere hjem tilbyr produkter av høy kvalitet som er basert på naturlige ingredienser fra viltvoksende planter og trær eller fra økologisk landbruk. De har masse flott for oss som er opptatt av å tenke på miljøet, deriblandt flotte produkter til baby og barn. Jeg har fått teste ut noen av disse flotte produktene på prinsen min, og her kommer våre resultater!

Earth Friendly organic shampoo og body med lavendel

Denne luktet godt og friskt lavendel, og håret til babyen holdt seg silkemykt etter bruk. Det samme når jeg brukte den som såpe. Huden var myk og fin som babyhud skal være. Den var lett å skylle ut av håret, og også lett å skylle av kroppen. Den er fri for parabener, inneholder ikke alkohol eller parfyme og er allergitestet. Denne kan kjøpes her. Dette produktet finnes også med kamille og mandarin.

Earth friendly baby red clover diaper care


Denne zinksalven er laget for å dempe ubehag ved utslett og mindre hudirritasjoner.Rødkløver har vært brukt i flere hundre år for å lindre huproblemer, og her er denne altså tatt i bruk i zinksalve. Salven er parfymefri. Mini har alrdi hatt noe særlig plager med utslett, men vi har prøvd denne litt likevel når han har vært litt rød.  Ut fra det lille vi har sett virker denne bra. Jeg syntes den hadde god konsistens, og virket ikke like klissete som andre zinksalver vi har prøvd. Denne kan du kjøpe her.

Earth friendly baby organic bodylotion
Vi har prøvd denne bodylotionen med lavendel, men den finnes også med mandarin og kamille. Denne gir god fuktighet til babyens hud. Den kan også brukes til after-sun, da den inneholder aloe vera og shea. Denne kremen kan brukes av hele familien. Jeg har bare brukt den på prinsen, og den gjør babyens hud sillkemyk. Den dufter veldig godt, og denne kan vi anbefale. Du får kjøpt den her.

Urtekram no perfume baby shampoo

Denne shampooen kan brukes både i håret og på kroppen og svir ikke i øynene til babyen.  Den er utviklet i samarbeid med det danske astma og allergiforbundet. Denne er den shampooen som vi har likt aller best av alle vi har prøvd. Den er mild og skånsom, og babyen får ikke tårer i øynene når han leker og plasker mens vi vasker håret. Håret blir silkemykt, og shampooen dukter godt. Anbefales!! Denne kan du kjøpe her.

Dette er perfekte og nyttige gaver til de som har små barn i huset. Produkter til både baby og resten av familien finner du her. Kjøper du julegavene nå, så får du enda bedre tid til å kose deg i desember ♥

Ha en grønn lørdag!

Klem fra  
Hilde

Bilder og informasjon er lånt med tillatelse fra Et grønnere hjem.

1 kommentar:

  1. Heisann:)

    Sukk...
    Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde små barn igjen - det er så mye praktisk og fint til dem. Har jo barnebarna mine da selvfølgelig, men jeg må innrømme at det går mest i klær og leker fra meg!
    Sikkert mange som setter pris på de flotte innleggene dine om "helsevarer" - for det blir mer og mer allergier blandt barn:)

    Har en ny give away inne hos meg - bli med da vel?

    Klem fra Mimmi:)))

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!