fredag 22. oktober 2010

Hildes grønne tips - test av produkter fra Mammabutikken

Jeg er så heldig å samarbeide med den flotte Mammabutikken. Nå har jeg testet ut forskjellige kremer fra Urtehaven på meg og prinsen vår. Du leste kanskje mitt forrige innlegg hvor jeg fortalte om de flotte produktene? Her kommer iallfall dommen på hva vi syntes!


Sensitiv salve: Da prinsen min ikke er noe plaget med sår og rød stump, har jeg testet ut denne som kuldekrem nå som minusgradene er kommet til Nord-Norge. Kremen ser ut til å fungere gidt til dette formålet, selv om det ikke er skikkelig kaldt enda. I tillegg har jeg selv brukt denne kremen på leppene noen ganger, og syntes den fungerer godt til dette også, spesielt når det er tørr luft. Jeg syntes også at den er veldig drøy i bruk.  Jeg kan trygt anbefale kremen til begge disse formålene. Produktet er svanemerket.

Sensitiv Cream Bath: Denne har jeg brukt i badevannet til babyen, og den luktet godt og tørket ikke ut babyens hud på noe som helst vis. Kan trygt anbefales til dette formålet. Det er ikke bare jeg som liker denne. Produktet fikk topp karakter da Grønn Hverdag testet produktet i 2009. Porduktet er svanemerket.

Sensitiv lotion: Jeg har brukt denne når babyen har hatt antydning til tørre flekker, og kremen virker helt grei til dette formålet. Også denne fikk topp karakter da Grønn Hverdag testet babyprodukter i 2009. Også dette produktet er svanemerket og inneholder over 70% økologiske ingredienser.

Sensitiv olje: Denne har jeg brukt i badevannet og til babymassasje. Jeg likte aller best å bruke den til babymassasje, da jeg syntes at sensitiv cream bath var mye bedre å ha i badevannet. Til babymassasje fungerte den helt perfekt.

KX perlekrem: Denne hadde en utrolig myk og god kosistens, og trakk inn i huden min med en gang. Minuset med denne var at den kanskje var litt tyntflytende, men jeg liker likevel denne kremen så godt at jeg nok kommer til å kjøpe den pga at huden min ble så myk og god etterpå.

Avslappende massasjeolje: Denne har jeg enda ikke fått testet, da jeg fortsatt ammer (flink mamma!!), og den er ikke anbefalt brukt av ammende da den inneholder rosmarin og johannesurt.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med produktene fra Urtehaven. Cream Bath er min favoritt om jeg skulle plukke ut et av produktene. Kanskje har du nå fått noen gode tips til deg selv og babyen, eller kanskje en flott julegave til noen du kjenner :)

Tusen takk til snille Jeanette på Mammabutikken for de flotte produktene!

Ha en fin og grønn fredag!

Klem fra  
Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!