mandag 18. oktober 2010

Babygrøt fra Småfolk


Jeg har tidligere skrevet om at jeg er så heldig å få teste barnemat fra Småfolk. 

Nå har mini spist grøtene ei god stund, så da tenkte jeg å dele mine erfaringer med dere.

Mild fruktgrøt:
Denne grøter er smaksatt med eple og banan, og er jern- og vitaminberiket. Den inneholder ikke sukker og har en naturlig og mild smak. Denne grøten er anbefalt gitt fra 6 måneder. Grøten er også utviklet i samarbeid med barneleger og er tilpasset banets behov.

Konklusjon
Gutten min likte denne grøten veldig godt. Den gikk ned på høykant og han virket mett og fornøyd etterpå. Jeg syntes også grøten smakte godt. Det jeg også likte veldig godt er den smarte pakningen SmartPack. Dette gjør at pakningen er enkel å åpne og lukke, pakken står stødig, og det er lett å dosere pulveret i riktig mengde.

Kveldsgrøt:
Denne grøten er en mild risgrøt som inneholder pasta. Dette skal gi babyen en lengre metthetsfølelse og dermed gi barnet bedre nattesøvn. Også denne grøten er usukret og beriket med jern og sink. Denne grøten er anbefalt fra 6 måneder. Denne er også utviklet i samarbeid med barneleger og er tilpasset barnets behov.

Konklusjon:
Også denne grøten falt i veldig god smak. Han spiser opp hele porsjonen og blir mett og fornøyd. Han sover dog ikke enda hele natten, da han fortsatt vil ha litt melk fra mamma, og mamma er veldig snill og lar han få det! Jeg syntes også denne grøten hadde god smak. Også denne pakken har den smarte pakningen SmartPack som jeg har stor sans for!

Samlet vurdering av begge grøtene:
Vi er så fornøyde med disse grøtene at vi har fortsatt å kjøpe dem. Mini liker de godt og han blir god og mett av dem. Jeg liker også den smarte pakningen SmartPack veldig godt, som gjør at det er lett å få ut passe mengde pulver av pakken uten å grise på kjøkkenet. Anbefales!!

1 kommentar:

  1. Jeg handler småfolk grøtene i Sverige jeg..
    Større pakker, og mer å velge mellom.. Der heter de Semper da, men er semper som eier småfolk:P

    Eneste grøtene vi omtrent bruker. Men av nattgrøten sov han mindre om natta, så risen og pastaen ga han ikke en bedre metthetsfølelse enn hvete/fullkorn..

    Pakkene er jo bare kjempesmarte :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!