fredag 24. september 2010

Tacopai

Her kommer oppskriften på en av mine absolutt største favoritter til helgekosen. Kanskje akkurat denne faller i smak hos deg også?


Tacopai

Deig:  
  • 50 gram margarin
  • 1 1/2 dl melk eller vann
  • 1 ts bakepulver
  • 4 dl mel
Blandes sammen og bakes ut i en paiform. Stekes i ovnen i 10 minutter på 250 grader

Fyll 1:
  • ca 400 gram kjøttdeig
  • 1/2 - 1 finhakket løk
  • 1 pose taco kryddermix
  • vann etter anvisning på kryddermixpakken
  • 2 skivede tomater
Brun kjøttdeig og løk. Bland inn kryddermiksen og tilsett vann. Ha fyllet i paiformen og legg tomatene oppå kjøttdeigen.

Fyll 2:
  • 1 beger creme fraiche
  • 3 dl revet ost
  • 6 ss tacosaus (medium)
  • 1-2 båter hvitløk
  • salt og pepper etter smaken din
Blandes sammen og helles over fyll 1. Stek så paien i ovnen på 225 grader i ca 20 minutter. Serveres med salat eller nachochips.

Bon apetit!

5 kommentarer:

  1. Paien din både så og hørtes kjempegod ut.
    Takk for du deler oppskriften.
    Ønsker deg en kjempefin helg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Den så kjempegod ut. Jeg tror jammen det må bli denne i kveld. Jeg har en ferdig paibunn i kjøleskapet, og da blir det jo enkelt!
    takk for tips og oppskrift. Og ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Åh så gott med låter!! Förresten, kolla gärna in min temavecka (tror du skulle gilla tävlingarna som är där under veckan!)KRAM

    SvarSlett
  4. Ååå, så flott. Jeg var hos ei venninne for et par uker siden og fikk knallgod Tacopai- flott at jeg fikk oppskrift nå:). Takker. Denne blir helt sikkert brukt av meg snart:)
    God helg!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!