onsdag 1. september 2010

Hvor mye spiser barnet?

Her i huset er vi i full gang med å få i prinsen forskjellig typer mat. Han fikk bare melk til han var 6 måneder, og vi har nå prøvd ut forskjellig mat i 1 1/2 måned.

Prinsen spiser nå dette om dagen:
Frokost: Morsmelk og grøt
Lunch: Morsmelk og fruktpurrê
Middag: Morsmelk og et glass middag 
Mellommåltid: Morsmelk
Kvelds: Morsmelk og grøt
Han får også litt sterilisert vann innimellom, og så får han morsmelk en gang om natta

Hva spiser din baby?

5 kommentarer:

  1. Omtrent samme menyen som mitt lille gull har dette!!! c",)
    Forskjellen er at jeg gir vann til middag!!
    Marius får også melk på flaske om natten, håper dette går over snart.. Blir "slitsomt" i lengden å løpe ned og varme melken!! Men men hva gjør man ikke for at gullene skal sove. Er jo egentlig ikke no problem for han sovner når han har slukt i seg melken!!

    SvarSlett
  2. Da mine var små spiste de omtrent som prinsen din. Hørtes helt riktig ut! Jeg kuttet ut melka om natta da jenta mi var omtrent åtte måneder - da var det på tide å få litt mer søvn for mor (hehe). Det gikk fint. Tror det tok omtrent tre netter før hun sov natta gjennom uten.
    Ha en fin dag
    Tonje

    SvarSlett
  3. Nesten samme her og.
    frokost melk
    tidlig lunch grøt (og av og til frukt)
    mellom melk
    middag middag (og av og til frukt)
    kvelds melk

    Hun får også vann iløpet av hele dagen når hun er tørst. Ikke så viktig å sterilisere vannet etter 4 mndrs alder. Men det velger man jo selvfølgelig selv!:)

    SvarSlett
  4. Min spiste omtrent det samme på den alderen, men jeg laget all maten selv. Jeg har alltid vært glad i å lage mat (sees vel på matbloggen kanskje), så det var en selvfølge at også den lille skulle få hjemmelaget mat. Koste meg med å sette sammen ulike smaker og fryse ned middager og fruktmoser, og han har alltid vært glad i mat og spennende smaker. Han er nå snart to år og spiser like gjerne fiskeboller som hot indisk mat. Oliven er bedre enn pizzaen den ligger på, han spiser gjerne hjemmelaget aïoli (hvitløksmajones) med skje og rare oster er nam-nam. Det er moro å se. :-)

    SvarSlett
  5. Snuppa mi fikk fortsatt en del morsmelk på den alderen, og kumelk ble vel ikke innført før hun var godt over året i alle fall...

    Men ellers spiste hun havregrøt kokt på vann, litt brød, og så middagsglass som av en eller annen grunn måtte være røde - husker jeg begynte å fargekoordinere bodyene hennes, hehe, for ALT ble jo rødt!

    Ellers ble hun tilbydt det meste av det vi hadde til middag, og brokkolikvaster var en sikker vinner. ;)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!