torsdag 16. september 2010

Hilde tester - Den beste boken om meg

Jeg har vært så heldig å få et ekspemplar av "Den beste boken om meg" fra Fill and Tell. Boken er en moderne historiebok om barnet, hvor det er vi foreldre som lager fortellingen. Det er et skikkelig album av høy kvalitet. Det er plass til å skrive masse om barnet, og er illustrert med mange morsomme tegninger. Det er også et par plastlommer til å ha forkjellige ting - for eksempel dåpskort og tegninger som barnet lager.

Illustratør Terese Öman hadde vært i 7 dåpsfester og 8 navnedager uten å finne den perfekte gave - en morsom, moderne og annerledes utfyllingsbok. Da tenkte hun : "Jeg lager den selv!"  Målgruppen for boken er foreldre, hovedsaklig mødre som er glad i form og farge. Boken er en perfekt gave til nybakte foreldre, eller til barnedåp/navnefest.

Formen og språket er morsomt og moderne, samtidig som man finner de klassiske elementene en slik bok skal ha, som første gang babyen sitter, står og går. Boken starter da bebyen enda er i magen, og varer helt til barnet er 5 år.

Jeg har kost meg med boken nå i noen dager etter at jeg fikk den, og boka er utrolig fin. Illustrasjonene er morsomme, og det er morsomme tekster hele veien. I motsetning til andre bøker, er det i denne laget plass for bl.a. å skrive ned rampestreker. hva barnet ikke liker å spise, hvilke ting som skjer i året barnet blir født og hva barnet liker å gjøre.

Boken koster kr 299, og kan kjøpes hos Fill & Tell. Inne på sidene deres kan du også bla i boka, for å se selv hvor flott den er.

Konklusjon:
Boken er kjempeflott, og nå bruker jeg ledige stunder til å skrive historien om prinsen min i den. Jeg gleder meg allerede til han blir litt større så vi kan lese den sammen. Det kommer til å bli både latter og kos, og jeg er sikker på at han kommer til å elske denne Jeg kan anbefale den til alle som leter etter den perfekte gave til nybakte foreldre - eller kanskje til noen som venter barn. Du kjøper boka her. Dette er en bok som vil gi glede i mange år, og er kanskje årets julegave?

Tusen hjertelig takk til Katrine på Fill and Tell for den flotte boka.


7 kommentarer:

  1. Hei:)
    Såg koselige ud den ja, e kjekt m sånne "dagbøker", har og d t mine gutta. T minsten falt eg rett å slett for den eg kunne få i velkomspakke fra go-boken, gratis! Av alle eg har bladd i i butikkane så e d denne eg likte å lige best:) mn eg har jo isje sitt denne her du vise nå før...;)
    klem:)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅÅH, den var flott. Ønsker meg en til lillemor i magen :)

    SvarSlett
  3. Den boka så kjempeflott ut. Bare synd jeg ikke har fått fylt noe særlig i de vi allerede har og nå er jommen ungene store :-O

    Så koselig at du vil være med på min giveaway og at du har linket til den på bloggen din - lykke til!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  4. Den så fin ut. Har heller ikke pleid å like de man får kjøpt i butikkene, så jeg laget like godt min egen.

    SvarSlett
  5. Den så kjempefin ut!:)

    Håper du har en fin fredagskveld!

    Klem June

    SvarSlett
  6. Denne boken ser kjemeflott ut:)
    Denne tror jeg at blir årets julegave til min bror som ble pappa for første gang i august:)
    Takk for flott tips:)¨
    mvh siv anita

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!