søndag 15. august 2010

The wean machine - mat må babyen ha!

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av The Wean Machine som er en enkel, kompakt og genial presse for foreldre på farten. Vi farter jo endel, både i båten og reiser hit og dit, så dette produktet så ut som det var midt i blinken for oss! 

For best resultat bruker man moden frukt eller kokte grønnsaker. Man kan også gi barnet samme middag som resten av familien ved å bruke The Wean Machine. Her setter bare fantasien begrensninger.
Produktet er allergivennlig og uten BPA, PVC og ftalater og kan brukes fra fire måneder. Maskinen kommer med to størrelser på mose-delen og kan vaskes i oppvaskmaskinen (jeg liker alt som kan vaskes der - hater å vaske opp for hånd he he).
Pressen fungrer som en omvendt hvitløkspresse, der maten moses og presses opp i beholderen. Så kan babyen mates med skjeen som følger med. En utrolig enkel måte å gi barnet frisk frukt, grønnsaker og middag på.

Jeg har nå prøvd denne til å mose gulrot og potet. Til gulrot var jeg ikke helt fornøyd, men kulle kanskje kokt denne mer, sånn at den ble lettere å mose. Det skal jeg prøve neste gang. Til potet fungerte den veldig godt. Jeg har også testet den på banan, og det fungerte perfekt! Tror at jeg blir å bruke denne mye mer fremover, når vi er ferdige med å teste ut smaksporsjonene, og han skal spise den samme maten som oss. Den blir også med på korte og lengre turer, så den blir nok å få en fast plass i stellevesken min fra Willvin.  (siste dag av konkurransen om å vinne stellevesken fra Willvin i dag)

På hjemmesiden til produsenten får du både tips og oppskrifter. Denne kan sjekkes ut HER. Her ligger det også mange fine bilder av hvordan denne kan brukes.

Og for dere som lurer på hva herligheten koster - jeg betalte kr 199 for min på den lokale butikken med babyutstyr.  Ser at flere nettbutikker selger den for samme pris.

5 kommentarer:

  1. Den så jeg på jeg også igår på lekebutikken! Tror vi skal invisere i en slik vi også, til sydentur! :-)

    Ha en fin dag!
    klem

    SvarSlett
  2. Denne virket veldig super.
    kanskje vi må ha en sånn til nurket etterhvert?

    Ønsker deg en fin søndag

    SvarSlett
  3. Den ser kjempe kjekk ut, så jeg tror jeg må ha en slik ;)

    Prinsessa skal jo vendes til mat etterhvert ;)

    SvarSlett
  4. Kjempesmart :D
    ha en fin dag

    SvarSlett
  5. Den var jo genial, skulle ønsket jeg hadde den for ett halvt år siden, kanskje neste gang ..

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!