tirsdag 10. august 2010

Test av Natusan First Touch serien




I midten av juni var jeg så heldig å få hele den nye serien til Natusan - Natusan First Touch. Nå har jeg testet ut produktene i snart to måneder, og tenkte at det nå var på tide å dele mine erfaringer med dere. Alle produktene i serien er godkjent av Astma- og allergiforbundet (NAAF) og de fleste produkter er også svanemerket. Serien er spesialtilpasset spedbarn, og er parfymefrie og uten fargestoffer.

Her er mine vurderinger av produktene:
  • First touch baby oil er en parfymefri olje som kan benyttes etter badet for å beskytte den ømfintlige babyhuden. Oljen masseres varsomt inn i huden og kan også brukes direkte i badevannet. Dette er det produktet som vi har brukt aller mest. Oljen har en fin konsistens, og er ikke klissete slik som mange oljer er. Jeg bruker ofte noen få dråper av denne når vi bader babyen, og huden hans har holdt seg veldig myk og fin. Jeg har også sansen for at det ikke lukter noe av denne. Jeg har også brukt oljen til babymassasje, og den var også perfekt til dette formålet.  Og et lite tips: Denne oljen kan også benyttes til å fjerne zinksalve fra mine fingre etter zinksalven er påsmurt ;) Denne oljen anbefales på det sterkeste, og av alle de flotte prduktene er dette min favoritt.
  • First touch protection cream er en krem som inneholder fem prosent panthenol. Dette gjør at kremen danner et usynlig beskyttende lag på huden og forebygger rød stump og hudirritasjon. Denne kremen har en myk og god konsistens, og er ikke for løs slik mange tilsvarende kremer er. Jeg har brukt kremen flere steder på babyens kropp med godt resultat. Dette er også blitt en favoritt som vi ikke klarer oss uten.
  • First touch extra sensitive wipes er våtservietter som er spesielt tilpasset den nyfødtes hud, og den er klinisk testet for ømfintlig hud. De kan benyttes på hele kroppen. Disse har vi brukt masse, både på byturer og på små ferieturer i båten. Av alle våtservietter som jeg har prøvd, syntes jeg at disse virker mest skånsom på babyen. Ikke en eneste gang har huden virket rød eller irritert, og den lengste perioden jeg har brukt dem sammenhengende er i 4 dager. Selv da var stumpen like fin! På samme tur, lånte jeg noen servietter av babyen og brukte den selv flere seteder på kroppen, og kjente meg ren og fin etterpå. Min hud likte også disse veldig godt. Disse blir også fast inventar i stellevesken min.
  • First touch zinksalve lindrer rød hud og hudirritasjon i bleieområdet. Inneholder 25% zinkoksid. Jeg opplever at denne også holder det den lover. Jeg har ikke brukt den så masse, da babyen min stort sett har veldig fin hud, men de gangene jeg har brukt den, har den virket godt. Det eneste jeg kan utsette på denne er at den er nokså klissete å påføre (som de fleste slike salver), men ved å bruke oljen i denne serien blir hendene mine fort rene og pene etterpå.
  • First touch bath er et mildt rengjørende produkt til bruk ved bading eller vasking av barnet. Den unike NO MORE TEARS(R) formelen er like mild som vann og svir ikke i øynene. Jeg har vekslet mellom å bruke denne og babyoljen når jeg har badet babyen, og er fornøyde med begge to. Såpen er like mild som vann, og babyen får ikke tårer i øynene av såpen slik reklamen sier. Huden er myk og fin, og bruk av denne såpen tørker ikke ut huden på noen måte.
  • First touch lotion er et lotion spesielt utvikler for å opprettholde fuktigheten i den nyfødtes hud. Absorveres lett og gjør huden myk. Vi har ikke brukt denne så veldig mye enda, da huden til babyen min er myk og flott, så jeg har ikke syntes at han har trengt noe er fuktighet. Men jeg regner med å måtte bruke denne mer utover høsten og vinteren når luften blir tørrere. For å sjekke at den holder det den lover, har jeg prøvd denne selv noen ganger, og jeg har opplevd at tørre flekker er blitt bedre etter bare noen få gangers påsmøring. Kremen trekker utrolig fort inn i huden. En annen ting jeg liker godt ved denne er at den ikke lukter en hel masse, slik de fleste andre kremer gjør.
  • First touch shampoo rengjør mildt og skånsomt babyens hår og hodebunn. Den unike NO MORE TEARS (R) formelen er like mild som vann og svir ikke i øynene. Dette er det produktet vi har brukt aller minst, da babyen min enda ikke har fått noe særlig til hårvekst. De siste ukene har det imidlertid begynt å gro litt, så jeg har fått prøvd denne tre ganger. Håret er jo som slilke fra før, men jeg syntes at det opplevdes enda glattere og mykere etter å ha brukt denne, Babyen syntes det var morsomt å bli vasket i hodet med denne, og etterhvert som håret gror skal vi teste denne mere. Han fikk heller ikke tårer i øynene av denne.
Med i pakken var også en liten blå toalettmappe med noen vareprøver. Disse ligger i stellevesken og er blitt flittig brukt på byturer og på små ferieturer i båten. Jeg fikk også to vaskekluter som løser seg opp i vann, og disse var både morsomme og geniale!

Tusen takk til Natusan for den flotte pakken med de flotte produktene. Her i huset er vi allerede blitt stor fan av disse, og når vi blir tomme så blir det nye produkter i denne serien! Det var både interessant, spennende og morsomt å få være med å teste ut, så vi blir gjerne med en annen gang også :) Tusen takk igjen til Natusan!


1 kommentar:

  1. Alltid fint å kunne lese andres personlige vurdering av produkter!:)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!