tirsdag 17. august 2010

Pass til baby

Da har vi ordnet pass til Turboprinsen. Det var egentlig en ganske kjapp og grei prosedyre. For å få pass til babyen må du gjøre følgende:
  1. Dra til en fotograf og få passbilder.  De vet hvordan bildene skal se ut for å kunne bruke de i passet. Enkelt og greit.
  2. Før du reiser til politistasjonen må du vite følgende:
    • Fødselsnummer - jeg trengte ikke fødselsattest
    • Høyde
    • Vekt
  3. Dra til politistasjonen. Drar ikke begge foreldrene må du ha med fullmakt fra den som ikke er med. 
  4. Så hjelper de som jobber der deg med resten. Begge foreldrene må signere et papir.
  5. Så kommer passet i postkassen i løpet av noen dager!
Passet til minsten er gyldig i to år. Kjekt det da - jeg trodde bare de funka i ett år. Så da er det bare å satse på at han syntes det er like morro å reise som det mamma og pappa gjør!

3 kommentarer:

  1. Det virket jo veldig grett! Jeg må ha pass til mine herlig til neste år,for da blir det syden på oss.
    Ha en vidre fin dag!
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. SV:

    Tuuusen takk for hyggelig kommentar. Kjempe koselig å ha blitt kjente med deg også :)

    SvarSlett
  3. Oj jag trodde verkligen inte det skulle gälla två år, det ser ju inte alls ut som samma barn efter två år. Men skönt att slippa göra nytt snabbt :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!