fredag 27. august 2010

Hildes grønne tips - nr 1

Jeg er så heldig å samarbeide med Mammabutikken, og for noen dager siden fikk jeg en spennende pakke derfra. Den ene tingen i pakken skal jeg komme tilbake til om noen få dager, da jeg holder på å teste et kjempespennende produkt derfra. Gled dere :)
Men pakken inneholdt også noe annet flott som jeg vil dele med dere i dag - en rekke prøver på pleieserien fra Urte-haven. Serien erøkologisk, og det er noe som vi liker :)


Produktene jeg skal teste er disse:
Sensitiv salve: Dette er en økologisk og vannfri salve som kan lindre sår stump og bleieutslett hos den lille. Salven kan også brukes som kuldekrem. Dette fordi den ikke inneholder vann. Salven er også testet på tørr hud/lepper, på munnsår, på såre brystvorter, som nattkrem og på seborrè.
 
Sensitiv Cream bath: Dette er en midld og god rensemelk som egner seg både for mor og barn. Til babyen kan denne brukes både i badekar og på klut.

Sensitiv Lotion: Denne kremen skal gjøre babyens hud myk og god etter bad, og den kan også brukes som ekstra pleie ved bleieskift dersom babyen har tørr hud eller atopisk eksem. Den kan også brukes av voksne som håndkrem, bodylotion eller fuktighetskrem for ansikt og hals.


Sensitive Oil: Dette er en olje som egner seg veldig godt til babymassasje. Den kan også brukes i babyens badevann og istedenfor såpe ved bleieskift.

Avslappende massasjeolje: Oljen egner seg godt til en avslappende massasje, men kan også brukes i badekaret eller til å roe ned rød og irritert hud. Denne anbefales ikke dersom man er gravid eller ammer, og siden jeg ammer, så får jeg dessverre ikke testet denne enda. Men den kommer når jeg er ferdig med å være ku :)

KX Perlekrem: Dette er en økologisk hudkrem som er akkurat det du trenger om du vil skjemme bort deg selv. Kremen er tom tilsatt litt råslilke. Denne kremen har jeg faktisk allerede testet et par dager nå, og den virker helt herlig. Konsistensen er utrolig lekker, og den trekker inn i huden med en gang. Huden kjennes myk og frisk ut. Jeg kommer tilbake med mer, når jeg har fått brukt den litt til :)

Tusen takk til snille Mammabutikken som har sendt oss disse flotte produktene. Vi gleder oss til å dele resultatene med dere!

Bildene og informasjon om produktene er hentet fra nettsidene til Mammabutikken.


3 kommentarer:

  1. Det blir jo spennende å se.
    Lotte har de siste dagene blitt ganske rød og sår og jeg syns det er så vanskelig å velge hvilke salve jeg bør bruke.
    Vi hadde ikke det problemet med Leah, så har igrunnen ingen erfsring på området!

    Ønsker deg samtidig en fin start på helga!:)

    Klem

    SvarSlett
  2. Svar:
    Tack så mkt ^^,
    Har anmält mig till den andra tävlingen också!

    Ha en trevlig helg! :)
    Kramis!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!