onsdag 14. juli 2010

Tour de France

I dag tenkte jeg å fortelle dere litt om sports-høydepunktet som jeg ser på hver sommer - Tour de France.
Det er som er veldig kjekt med å ha mammapermisjon er at jeg i år får sett enda mer Tour de France enn vanlig. Så i år koser jeg og prinsen oss med MYE sykkeltitting. I dag har prinsen på seg den fine Bruce-buksen han har fått fra Fina Frön. Vi har brukt buksene endel nå, og jeg kommer snart til å gi en fyldig produktomtale av de, så følg med :)
Syntes buksene er så utrolig tøffe, og de passer jo spesielt godt nå som vi koser oss med sykkel hver dag! Du rekker å kjøpe slike du også før årets ritt er over om du går inn på nettbutikken til Fina Frön. Der har de også Bruce-buksen i flere andre utførelser. Buksene koster kr 179 SEK, og er godt under tollgrensen på kr 200 NOK, så kjøper du for under 200 NOK så slipper du toll!
Men tilbake til Tour de France. Det er jo ikke bare syklingen og spenningen med de norske deltakerne som gjør at jeg er en så ivrig Tour de France-seer. Gjennom å ha fulgt sendingene, har vi funnet mange flotte feriemål som vi har besøkt i løpet av de siste 10 årene, og trolig mange steder vi aldri ville funnet uten å ha sett de på sendingene på TV. Jeg må vel innrømme at vi er blitt veldig, VELDIG, Frankofile etterhvert, og når det er en stund siden jeg har vært i Frankrike, så verker det nesten i hele kroppen etter å komme tilbake. Trøsten er jo at jeg skal til Monaco til høsten, så da er jeg jo nesten der! Frankrike har alt å by på, og ikke minst den fantastiske maten! Jeg skal etterhvert å lage noen reiseinnlegg fra tidligere ferier med bilder, men det kommer nok trolig ikke før utpå høsten. Men dere kan glede dere :)

Her er ruten som syklistene sliter seg gjennom i årets ritt:
Når jeg ser nærmere på årets løype, har vi besøkt flere av stedene. Champagne og Epernay, Pyreneene med Col de Tourmalet, Bordeaux og Pauliac og selvfølgelig Paris. Og i kveld skulle jeg ønske jeg var i Paris. Var der på nasjonaldagen, som er i dag, for noen år tilbake. Feiringen både på dagen med paradene, og fyrverkeriet på kvelden var helt fantastisk og er et skue som jeg håper jeg skal få se igjen! Og da med min lille, herlige familie :)  Men nå skal jeg og prinsen se mere på TV for å se om vi kan finne nye og spennende reisemål mens vi heier på Hushovd og Boasson Hagen! Vi blogges!

1 kommentar:

  1. Så kule bukser!
    Her følger vi også med på Tour De France, men bare når være tillater det;)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!