tirsdag 13. juli 2010

Nok en nydelig båttur på Helgeland

Lørdag kveld la vi oss til mye vind og masse regn, men da vi våknet opp på søndag var det plutselig blitt en deilig sommerdag. Vi kastet oss i bilen, og kjørte til Nesna og fyrte igang båten. Det var et nydelig vær, men litt mere vind ute ved kysten. Vi tøffet sakte men sikkert utover havet, og koste oss i finværet.


Da vi kom litt ut mellom Tomma og Dønna hadde vi en fantastisk utsikt til Lovund, men Træna i bakgrunnen.
Og en like fantastisk utsikt til Dønnamannen:
Det gynget såpass i båten at jeg fikk ikke tatt et bilde som ble helt rett, men men... :)  Så la vi oss til ro for å fiske, og tro det eller ei, men jeg fikk den aller første fisken som ble fisket fra båten. En fin og passe stor torsk. I forfjamselsen over å få fisk, glemte vi helt å ta bilde! Fisken ble middag til oss i går, tilberedt i stekeovnen med olivenolje og franske urter, og noen urter fra min egen kjøkkenhage! Det smakte aldeles utmerket!

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, for en herlig båttur.
    Middag med egenfisket fisk og urter fra kjøkkenhagen hørtes herlig ut.
    Ønsker deg en fortsatt fin sommerdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for at akkurat du legger igjen en koselig kommentar hos meg! Det gjør bloggingen enda koseligere!